Gå til innhold

Skjermen Blir Svart.


glennb

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Når jeg spiller og skal bytte program(alt+tab), bruker skjermen å bare bli svart. Maskinen går, men det vises ingenting på skjermen. Er nødt til å starte maskinen på nytt for at den det skal vises noe igjen.

 

Så en som hadde samme skjermkort som meg som hadde akkurat det samme problemet. Har ett Powercolor Radeon 9800 Pro.

 

Har også prøvd litt forskjellige drivere.

 

Det var ikke slikt da jeg fikk datan, men har blitt sånn for noen uker siden.

 

Noen som vet hva som kan være feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du sier at dette har fungert før og at det nå har sluttet å fungere, hva har du gjort med maskinen i mellomtiden? Skiftet drivere? Installert noe ny hardware, feks nytt skjermkort? Det er vel kun nytt skjermkortet som kan ha en slik invirkning (nye og anerledes drivere).

 

Du sier at skjermen blir svart når du bruker ALT-TAB, men maskinen går. Hører du feks lyden når du bruker ALT-TAB tilbake til spillet? Kan du for eksempel trykke CTRL-ALT-DEL og få opp en meny da? Enn hva med å bruke ALT-F4 for å avslutte på korrekt måte, fungerer det? (Selv om du ikke ser menyen så kan den fungere likevel, trykk ALT-F4 i windows og A for avslutt eller S for Start på nytt).

 

Det beste tipset jeg kan komme med er nok å avinstallere driverne til skjermkortet og forsøke å installere dem på nytt.

Lenke til kommentar

Da dette skjedde hadde jeg Catalyst 4.6. Så prøvde jeg å installere den nyeste Omega-driveren.. Ingen forskjell da. Nå bruker jeg Catalyst 4.7.

 

Etter at jeg har tatt ned spillet med Alt+TAB og det klikker kan jeg slå av datan ved å trykke Alt+F4. Derfor virker det som om datan fortsatt går.

 

Datan er ganske ny. Bare en måned.

Lenke til kommentar
Det er ikke alle spill som trives med multitasking. Når du er inne i et spill bør du holde deg der :p

Er mulig det.

 

Counter-Strike var spillet jeg spilte da..

Det er en bug i det for tiden som gjør at spillet krasjer. Når det krasjer er jeg nødt til å skru av datan, mens de andre jeg kjenner bare får opp en feilmelding.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...