Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

nav2004 + uninstall = nettverksproblemer

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen lurer på hvorfor i h...... jeg skriver denne her, men tro meg. Det gjelder nettverk / internett.

Jeg hadde 1 stk Norton Internet Security 2004 ( omtalt som NIS senere ) og 1 stk Norton Antivirus 2004 ( nav ). NIS var installert på en laptop og var sjelden i bruk. Mens NAV var installert på en stasjonær pc her. Så jeg bestemte meg for å bytte.

Begge pcr er utstyrt med w2kpro sp4

De fleste tenker jo med en gang de skal uninstallere et program at de da skal gå på kontrollpanel og Legg til/ fjern programmer. Ja det fungerer. NOEN GANGER. Men ikke i dette tilfellet. For det er enkelte ganger at dette ikke fungerer. På begge pcr måtte jeg søke etter hjelp for å få slettet begge programmene.

Man tar seg en liten tur inn på symantec.com eller trykker på denne linken

Kort link

Det første man må gjøre er å laste ned en .reg fil:

nav2004xp_reg_removal.reg

Man kjører så denne her for å kunne slette alt manuelt.

Det neste steget er å installere Windows Script 5.6.

Etter at dette er installert er det obligatorisk med en liten reboot.

Maskinen starter, man logger inn og åpner IE for å kunne lese resten av guiden.

WTF!! hvorfor kommer jeg ikke på internett? og dette gjelder begge maskinene. Man sitter så og leter seg igjennom alt man tror det kan være. ( System restore er veldig fint her. men jeg har såklart ikke installert det ). Man plugger ut nettverkskortet på den stastjonære. Flytter den til en annen PCI port og prøver igjen. Men nei ikke no liv. Absolutt ingen trafikk ut eller inn på NICsene. Man prøver begge man har i pcn. Onboard og pci. Ingen fungerer.

Heldigvis har man en ekstra maskin. Booter den og leter så desperat igjennom google.com for å prøve å se om man finner en løsning. Men søkingen er nytteløs.

Så bare plutselig klarer man å rote seg inn på Event manager --> system log.

Der står dette:

Event Type: Error

Event Source: Service Control Manager

Computer: BURUGLE

Description:

The DHCP Client service depends on the following nonexistent service: SYMTDI

Man leter litt videre og finner:

Event Type: Error

Event Source: Service Control Manager

Computer: BURUGLE

Description:

Error 7003 DHCP service failed to start because dependency service SYMTDI will not start.

Her er problemet. For å fikse dette tar man i bruk microsoft.com. Og finner en guide om hvordan man skal fjerne dette

http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;en-us;812335

I denne guiden står dette her:

This issue may occur because the DCHP client does not initialize properly and leaves no IP address (the IP address appears to be 0.0.0.0). This behavior is known to occur when you remove Norton Antivirus software from the system and the removal process leaves a SYMTDI dependency.

For å få fikset dette problemet gjør man dette:

• Start --> run
  • regedit
  • leter frem HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\DHCP DependOnService
  • så finner høyreklikker du på Stringen DependonService
  • Fjerner SYMTDI
  • Lukker og restarter maskina

Etter dette er det bare å fortsette med guiden.

Dette skal fungerer. Du må bare sørge for at de siste punktene i guiden gjennomføres til punkt å prikke.

Et problem du kan få senere i prosessen er når du skal innstallere NAV på nytt igjen. Enkelte ganger får du beskjed om at du må fjerne alle antivirus programmer. Vel når NAV er det eneste du har hatt på maskina og du akkurat har slettet alt så er det et lite problem.

Vel eneste jeg kan si deg da er å kjøre punkt 1 i guiden

( nav2004xp_reg_removal.reg )

og prøve igjen.

Dette her skal fungere på w2k (pro) , XP ( pro ) og tidligere versjoner.

Tenkte det var flere der ute som hadde samme problemet som meg så jeg tenkte jeg skulle skrive denne her.

Når det gjelder plasseringen av treaden så mener jeg det var riktig plassert men det er opp til dere moderatorer om dere vil flytte den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...