Gå til innhold

Hvor viktig er blitzen


Anbefalte innlegg

Jeg har et Sony DSC-V1 og er veldig fornøyd med kameraet.

Skal kjøpe meg en blitz, og lurer på hvor viktig det er med en dyrere blitz som har manuelle instillinger.

Vurderer å kjøpe en av de to som det er link til nedenfor.

Men jeg vil ikke betale 1000 kr. ekstra hvis det ikke er nødvendig.

Bruker kamerat en god del innendørs i idrettshaller, og tar bilder på 6-10m avstand.

 

 

http://www.xd.no/asp/info.asp?p=13821&vnr=HVL-F32X

 

http://www.xd.no/asp/info.asp?p=12942&vnr=HVL-FH1000

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

med FH1000 får du kun en litt kraftigere "innebygd" bliz, ikke verd pengene spør du meg, og med F32X får du en meget kraftig bliz som helt klart egner seg bedre til store rom, og ikke minst i idretshalder hvor du ofte vil ta bilder av raske bevegelser som krever kraftig bliz. Med denne blizen har du også ganske bra med manuelle instillinger, noe som er en stor fordel!!

 

Meeeen... hvorfor kjøpe orginalt utstyr?? når du kan få like bra til nesten halve prisen...

 

se på denne f.eks kanskje ikke like bra som F32X, men bra nok til ditt formål. Og ikke minst, mye bedre en FH1000!!

 

http://produkt.akamera.no/vis_produkt.php?...roduct_id=14902

Lenke til kommentar

Har begge blitsene til Sony - da jeg kjøpte HVL-F1000 først

Den har ikke kontakter i skoen, men bruker ledning og kommuniserer ikke med kameraet. Den rekker ca. 8m

F32X har full komm. med kamera og stiller lysmengde den må sende ut automatisk om du ønsker det. Du kan også gjøre dett manuelt. Men automatikken her funker alldeles utmerket. Den måler lyset før den blinker. Den kan brukes på mer enn 16 m.

Jeg betalte vel 1200 for den første og 2.500,- for 32x`n

Eneste "bakdelen" med 32x, er at den bruker noe lenger tid på å lade seg opp mellom hvert bilde.... det er litt kjedelig. F1000 var oppladet på no time.

 

F828

Lenke til kommentar
Har begge blitsene til Sony - da jeg kjøpte HVL-F1000 først

Den har ikke kontakter i skoen, men bruker ledning og kommuniserer ikke med kameraet. Den rekker ca. 8m

F32X har full komm. med kamera og stiller lysmengde den må sende ut automatisk om du ønsker det. Du kan også gjøre dett manuelt. Men automatikken her funker alldeles utmerket. Den måler lyset før den blinker. Den kan brukes på mer enn 16 m.

Jeg betalte vel 1200 for den første og 2.500,- for 32x`n

Eneste "bakdelen" med 32x, er at den bruker noe lenger tid på å lade seg opp mellom hvert bilde.... det er litt kjedelig. F1000 var oppladet på no time.

 

F828

Batteriet til DSC-V1 er dårlig.

Blitsen har vel eget batteri, så det betyr vel ikke så mye hvilke batteri som er i kamera.

Lenke til kommentar

 

F828

Batteriet til DSC-V1 er dårlig.

Blitsen har vel eget batteri, så det betyr vel ikke så mye hvilke batteri som er i kamera.

Blitsen har eget batteri ja... Om du har V1, er det litt tull å kjøpe den dyre, du får ikke brukt den skikkelig da. da trenger du F717 eller F828 som har avansert kontakt.... Hadde jeg vært deg ville jeg gått for F1000 blitsen til rundt 1200. Du kan godt få min til halv pris. Den er helt strøken og nesten ikke brukt. Kjøpt i jan/feb...

 

F828

Lenke til kommentar

 

F828

Batteriet til DSC-V1 er dårlig.

Blitsen har vel eget batteri, så det betyr vel ikke så mye hvilke batteri som er i kamera.

Blitsen har eget batteri ja... Om du har V1, er det litt tull å kjøpe den dyre, du får ikke brukt den skikkelig da. da trenger du F717 eller F828 som har avansert kontakt.... Hadde jeg vært deg ville jeg gått for F1000 blitsen til rundt 1200. Du kan godt få min til halv pris. Den er helt strøken og nesten ikke brukt. Kjøpt i jan/feb...

 

F828

Meiner du ikke at V1 har avansert kontakt......

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jau jau... sorry, den har visst det. Da er det ikkeno å lure på, gå for F32... Døttre, den har bra lys. Og den registrerer alt du gjør med den. Enten om du legger på lyssprederen eller om du vipper den opp. Den samarbeider med kameraet hele tiden og avgir alltid perfekt mengde med lys... Smackers blits. Verdt 5.000,- selv om den koster kun 2.500,- :)

 

F828

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...