Gå til innhold

Prosessor Temperatur


Fosco

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du gir oss følgende opplysninger så kan vi kanskje hjelpe deg litt lenger:

 

[*] Hvilken CPU har du?

[*] Hvilken kjøling har du?

 

Det er ikke en lav temperatur, men den skulle kankje vært høyere, men husk tempen er ikke for høy. Hvis den skulle vært lavere kan du sjekke følgende:

 

[*] Har du godt gjennomtrekk i kabinettet?

[*] Hvis du hadde goop på fra før av, renset du den godt? Rensing bør foregå med isopropanol.

[*] Om du har en kjøling som egentlig er beregnet for mindre kraftige CPU'er.

 

Du kan også prøve å søke i forumet. Det har vært mange slike spørsmål tidligere.

Lenke til kommentar

Ser at svaret ligger der nå, men det var ikke der før jeg skrev meldingen... :smile:

 

Ser ikke ut som du har den aller beste kjølingen, men den skal jo funke opp til XP2000, og det gjør den også. :smile:

 

Prøv å ta av sidelokket på kabinettet, hvis den synker veldig mye da, så kan det være alt for dårlig luftgjennomtrekk. Da kan det være smart med noen kabinettvifter.

 

Ellers kan du jo prøve med noe Artic Silver 3, det kan du få kjøpt på http://www.microplex.no

 

Ville ikke prøvd med noe overklokking hadde jeg vært deg, det blir bare mer varmeutvikling.

Lenke til kommentar

Vanligvis holder det vel med 2, men jeg tror ikke du vil få den store forskjellen med 2 til. Tror heller det er kjøleren som ikke er den "beste", men husk tempen er ikke for høy! Det er bare overklokkere som er litt kresne. :grin:

 

Hvis du ikke har planer om å overklokke så gjør det ingenting, men hvis du merker at pc'en begynner å fryse og bli ustabil, så kan det være lurt å bytte CPU-kjøler.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-24 16:00, Fosco skrev:

Cpu vifta går nå på ca 3300 omdreininger.

Det stod att den gikk på 4000 på komplett! Vil den komme seg opp dit etterhvert?


Spørsmål : vises profilen min her?


 

Det er nok bare måleren som sier feil. På den gamle vifta mi (coolermaster), mente MBM5 at den gikk 16000 omdreininger i minuttet!? Den går nok så fort som komplett sa... :smile:

 

Profilen din vises ikke der, nei.

Lenke til kommentar

Det er nok bare måleren som sier feil. På den gamle vifta mi (coolermaster), mente MBM5 at den gikk 16000 omdreininger i minuttet!? Den går nok så fort som komplett sa... :smile:

 

Profilen din vises ikke der, nei.

 

 

Skulle ligt og vært i det rummet der den vifta dura og gikk :smile:

 

 

Merkelig att profilen ikke hvises. Noen som veit hvorfor?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...