Gå til innhold

NFS Porsche Unleashed på nyere 3D-kort = fucka opp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lenge spilt NFS PU og da jeg gikk over til nyere grafikk kort (fx5700u) så ble bokstavene og tallene i menyen helt uleselig.. alt er uleselig..

Så jeg lurer hva jeg kan gjøre for å rette opp i det? Eller må jeg bruke et gamlere grafik kort..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Kanskje det hjelper å patche spillet. Jeg bruker et Radeon 9600Pro, og det fungerer utmerket. Men på Hot Persuit har jeg samme problemene som deg. Men det spillet har jeg ikke patchet enda. Prøv, kanskje det hjelper.

Skrevet
Hei.

Kanskje det hjelper å patche spillet. Jeg bruker et Radeon 9600Pro, og det fungerer utmerket. Men på Hot Persuit har jeg samme problemene som deg. Men det spillet har jeg ikke patchet enda. Prøv, kanskje det hjelper.

Jeg mener å huske at Hot Pursuit 2 (Nfs 6) fungerte helt utmerket på mitt skjermkort, men derimot Nfs 5 :no:

Hvor finner jeg den patchen.....?

Skrevet
Mulig jeg roter litt med hvilket spill det var, men det var ett av dem som ble feil i grafikken. Prøv å finne oppdateringer til spillet ditt her: http://pc.ign.com/objects/013/013845.html

Kjør pent! ;)

Kjøre pent ja.... Yeah right!

Du husker 911 Carerra RS når den ble tilgjengelig i career delen... Oppgraderte den fult og påkostet den vel næmere 150 000- 200 000,- i reprasjoner... Var ikke så god da som nå, men sklei ut i en sving og tok siden på bilen og en bil kjørte i siden på meg da jeg var på vei ut av grøfta og jeg kjørte rett i et gjerde.. hadde høy fart, skal si den ble vraket.... og når jeg restartet bilen midt i kjøre banen ble jeg også på kjørt bakfra og i siden... :mad:

Skrevet

Møkka installasjon... Kom opp opp til 25% og så gikk den rett til 90%... Mange mapper blir utelatt, men det skal vist løse seg ved å kopiere de fra cd og over til hd, men det er litt stress fordi jeg får ikke en clean installasjon...!! Noen som vet hva årsaken er?

• 2 måneder senere...
Skrevet

ja, jeg tror jeg vet hvorfor du har problemer med spillet i henhold til grafikk-kortet ditt.. Hvis du laster ned den nyeste d3da.dll som egentlig er beregnet på NFS3/4. Denne fila blir også installert for NFS Porsche, men heter da Dx7z.dll og ligger i .\drivers -katalogen i katalogen for porsche og løser enkelte grafikk problemer som kommer i forbindelse med nye grafikkkort som ikke støtter directx 7.0 som porsche opprinnelig er basert på.

Fila kan lastes ned her, og du enkelt og greit renamer fila til dx7z.dll etter å ha pakka den ut og sletter den andre.. Så må du kanskje kjøre 3dsetup.exe på nytt før du prøver spillet. Lykke til. :yes:

Skrevet (endret)
ja, jeg tror jeg vet hvorfor du har problemer med spillet i henhold til grafikk-kortet ditt.. Hvis du laster ned den nyeste d3da.dll som egentlig er beregnet på NFS3/4. Denne fila blir også installert for NFS Porsche, men heter da Dx7z.dll og ligger i .\drivers -katalogen i katalogen for porsche og løser enkelte grafikk problemer som kommer i forbindelse med nye grafikkkort som ikke støtter directx 7.0 som porsche opprinnelig er basert på.

Fila kan lastes ned her, og du enkelt og greit renamer fila til dx7z.dll etter å ha pakka den ut og sletter den andre.. Så må du kanskje kjøre 3dsetup.exe på nytt før du prøver spillet. Lykke til.  :yes:

Hmm, ikke dårlig tips det der.. skal prøve det, lengter så etter å kjøre! Blir aldrig lei av det.!!

Edit: BTW; så dårlig ut. Det lå nemlig en fil der med det navnet (dx7z). Skal prøve å ta kopi av den orginale og endre på den andre..

Takk.

Edit: Det funket heller dårlig :dontgetit: Prøver å ha begge filene inne med orginal navn...

Edit: Hjalp ikke mye det heller...

Endret av CorVette
Skrevet
Hmm, prøvde du å kjøre 3Dsetup.exe på nytt etter å ha installert "den nye" dx7z.dll fila?

ja, kom opp et vindu der mitt skjerkort var valgt. Det merkelige var at jeg ikke hadde flere valg, eller muligheter...

Er ikke nyere kort bakover kompatibel med DirectX??

Skrevet

Kommer ikke opp flere valg hos meg heller, litt rart egentlig.. På de forrige versjonene av NFS kunne man velge software men ikke på porsche..

Spørsmålet ditt skjønte jeg ikke helt. :hmm:

Skrevet
Kommer ikke opp flere valg hos meg heller, litt rart egentlig.. På de forrige versjonene av NFS kunne man velge software men ikke på porsche..

Spørsmålet ditt skjønte jeg ikke helt. :hmm:

Enig med deg der...

Det jeg mente med det spørsmålet er var at dagens kort er bygget på DX9, Kan kortene kjøre på DX7 i spill som er litt gamle?

Skrevet

Ja, det er jeg ganske så sikker på.. Jeg har ikke hatt noe problemer med å kjøre gamle spill med mitt forholdsvis nye kort som er basert på DX9, så svaret er nok ja.. Porsche burde fungere utmerket i teorien, men jeg har hørt at spesielt Porsche og hot pursuit II serien av NFS er kresne i forbindelse med både S3 og Geforce -skjermkort.

Du har installert de nyeste driverne til kortet ditt?

Hvis ikke, kan du gjøre det her.

Skrevet

På ATI-skjermkort skal det hjelpe hvis du går til kontrollpanelet/Control Centeret og skrur på "Alternate Pixel Center" for Direct3D. Løste ihvertfall problemene mine med uleselig tekst. Mulig nVidia har noen lignende innstillinger i sitt kontrollpanel :hmm: ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...