Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Aktivt nett med avslått PC...

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei, jeg kom hjem fra jobb her for noen dager siden, og da jeg fikk se kabelmodemet mitt stod det og blinket og lyste som om opp eller nedlasting var fullt aktivt. Men da jeg ser bort på pc'en min er det slått av!

Jeg skrur på PC'en og alt fungerer som det skal, selv om det blinker fortsatt. Tester linja og finner at jeg har den samme gamle hastigheten som jeg skal ha. Resetter kabelmodem og PC - samme blinkinga.

Bare hvis jeg kobler ut nettverkskabel mellom PC og kabelmodemet mitt slutter det å blinke.

Noen som vet hva dette kan være?

Endret av eirikst
Videoannonse
Annonse
Skrevet
det vil nok alltid blinke litt her, grunnen til det er at det selvom du har skrudd av pc'en så er det litt strømstyring i pc slik at modem har "kontakt" med nettverkskortet. Og det vil sende pakker til hverandre siden de har kontakt.. men ingen laster ned fra deg, ingen trenger bruke linjen, så ingenting å være redd for her.. :p
Skrevet

Min blinker selv om PC er på eller av. Selv når linjen var helt ny blinket den. Det kan være scanning og andre som prøver å kontakte ruteren/din pc. Dette er helt normalt-

Skrevet

Dette har aldri skjedd før, og jeg har hatt det samme modemet i ett år. Og hvorfor sttopper det når jeg tar ut nettverkskabelen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...