Spragleknas Skrevet 21. juli 2004 Skrevet 21. juli 2004 Hva er forskjellen og hvilken bruker Bittorent?
Crazychip Skrevet 21. juli 2004 Skrevet 21. juli 2004 UDP - har ikke kvalitet sikkring og blir brukt der det ikke er så farlig om alle pakkene kommer frem, men heller at det kommer frem på kortest mulig tid. blir gjerne brukt til video og lyd stømmer over nettet. TCP - Har kvalitet sikkring og alle pakkene kommer frem. Dette er brukt til overføring der det er viktig med kvalitet og ikke at ting skjer i tilnærmet sanntid. Bittorrent bruker nok TCP, slik som det fleste fildelings verktøy... men akkurat hvilke porter vet jeg ikke.
Spragleknas Skrevet 21. juli 2004 Forfatter Skrevet 21. juli 2004 ok... takk.. men kan det være en fordel å åpne portene for både TCP og UDP?
Crazychip Skrevet 21. juli 2004 Skrevet 21. juli 2004 TCP og UDP har som regel ikke noe sammenheng... eks: FTP port 21 er TCP den har ingen sammenheng med UDP port 21 svært få fildelings tjenester bruker UDP (faktisk ingen som jeg kan komme på) så hvis jeg fårstår spørsmålet ditt rett så er det ingen grunn til å åpne feks port 21 i UDP og TCP hvis man skal ha FTP
PaiNKillaH Skrevet 22. juli 2004 Skrevet 22. juli 2004 Bittorent der måtte jeg åpne for TCP og UDP for å få full speed
sofTest Skrevet 22. juli 2004 Skrevet 22. juli 2004 Hvis klienten din bruker begge typen porter, så må du åpne for begge typene. Bruker ikke selv BT, men eDonkey-nettverket (som er ett av de største). Der bruker klientene begge typer porter. Hvis ikke både TCP-porten og UDP-porten er åpne på dette, så får man ingen eller begrensede tjenester. BT bruker ifølge denne kun TCP-porter.
turb0man Skrevet 22. juli 2004 Skrevet 22. juli 2004 Hva er forskjellen og hvilken bruker Bittorent? Bit Torrent 6881-6999 http://www.portforward.com/cports.htm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå