Gå til innhold

Skjermproblemer på FS Amilo D


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har fått problem med min Amilo etter at den var inne på reparasjon(!)

Da den kom tilbake var det en vertikal grønn linje (1 piksel bred) som går fra topp til bunn på skjermen. Er det noen som har noen idé om hvorfor den har blitt sånn og hva jeg kan gjøre for å fikse dette? Hadde i grunn vært greit å slippe å sende den igjen hvis det er noe jeg kan fikse for egen hånd (siden pikslene er grønne antar jeg at det ikke dreier seg om døde piksler, men kan ikke si at jeg er noen ekspert på lcd, så helt sikker er jeg ikke..

 

En kamerat av meg har også en Amilo D, og da han slo på maskinen for noen dager siden var plutselig skjermen hans veldig mørk; noe som han ikke klarer å ordne. Bildet er der, men det er nærmest helt umulig å lese, virker som om brightness er skrudd helt til bunn, men det hjelper ikke å stille på denne. Dersom det er noen som har erfaring med lignende problemer hadde det vært fint å få noen tips! :)

 

Fujitsu Siemens er etter mine erfaringer absolutt ikke å anbefale for noen som er ute etter en ok (les: bra) bærbar pc! :thumbdown:

Endret av Masiputrimus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje det er blitt dårlig kontakt? Hvis du er modig så kan du jo prøve å åpne opp å se om du ser noe som ikke sitter ordentlig.

Når det gjelder han som nesten ikke ser noe på skjermen så høres det ut som backlighten på lcden har gått.

 

Hvis dere ikke finner noe som er løst så er det kanskje ikke så mye annet å gjøre enn å sende inn maskinene? Jeg er ingen ekspert på lcd selv, så det kan godt hende jeg tar feil ;)

Lenke til kommentar

anngående din, ikke åpne maskinen selv, feil på skjermen er nesten helt sannsynlig feil på selve lcd panelet. du må nok ta å sende den inn igjen.

 

det med kameraten din sin, er nok som nevnt at baklighten i lcd'en er gått(katode lysrør) eller driveren til lysrøret. dette er ikke så uvanlig at skjer. men, det er IKKE fsc sin feil, det er mest sannsylig samsung eller hitachi som har laget lcdpanelet ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...