Gå til innhold

Problem: Vertikalt klemt skjermbilde i noen spill


Anbefalte innlegg

Jeg har fått et problem med skjermen i noen spill med at skjermbildet klemmes sammen litt vertikalt. Det dreier seg om ca. 4-8 cm som er svart på både høyre og venstre side.

 

Skjermen er en Viewsonic 19 G90f, med MSI Gforce 4800SE, som kjøres på WK2 SP2. Athlon 2400+. 512 RAM.

 

Problemet ser ut til å oppstå på noen eldre spill, bl.a NOLF 2 og Starlancer, mens det er ingen problemer med andre spill, som Max Payne 2 og Halo. Problemet ble oppdaget etter installasjon av Starlancer, men problemet kan ha oppstått tidligere. Det var *ikke* problem med disse spillene tidligere.

 

Det er ingen problemer i vanlig windows. Både spillene med og uten problemer kjører på identisk resolusjon som i windows, 1024x768. Refreshrate er 100.

 

DirectX versjon 9.0b. Dxdiag gir meg en DirectX dato for sommeren 2002, mens microsofts website sier nåværende 9.0b-versjonen ble oppdatert 1/7 eller 7/1 2003. Finnes det flere 9.0b versjoner ??. Driverne for skjermkortet skal være rimelig oppdaterte.

 

Jeg har forsøkt å endre resolusjonen, både i spill og i windows, uten hell.

 

Jeg kan laste ned gjeldende versjon av DirectX, men downloaden er på 16 MB og jeg er for tiden på dial-up. Og det er ikke sikkert det vil løse problemet. Så lurer på om noen andre har hatt dette problemet eller vet hva det kommer, og kan peke meg i riktig retning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...