Gå til innhold

Infocare og bytte av skjerm


Anbefalte innlegg

Jeg har en Viewsonic P90F som jeg hatt stående hjemme hos gamlingene i snart 2 år. Denne har blitt jevnlig brukt av dem, men jeg har selv ikke sett på den før inntil nå ganske nylig. Siden jeg prøver å få lagt ut min egen stasjonære pc for salg måtte jeg bruke den mens min egen pc ble formatert osv. Min første reaksjon var at skjermen var helt ****lig å se på, ufokusert som bare det. Uansett innstillinger, oppløsninger og skjermkort var bildet dårlig. Skal legges til at bildet var noe bedre i oppløsning 1024x768, men dette er jo en 19" skjerm og det blir litt stort eller lite alt ettersom :) Sist lørdag sendte jeg inn feilmelding på www.infocare.no, for sikkerhets skyld ringte jeg dem opp tidlig mandag for å bekrefte og forhøre meg om prosedyrer osv. Fikk tilbakemelding om at alt så bra ut at skjerm skulle sendes til meg så fort som mulig. Inntil i dag stod det på statuskontrollen på sidene deres at skjermen var anntatt sendt 21-07, altså i morgen. I dag derimot står det at forventet mottatt er 09-08, det er jo lenge til!!??!!

Det jeg håper noen kan gi svar på her er hvor lang tid sånt som dette pleier å ta og om jeg skal finne meg i å vente nesten 4 uker på å få ny skjerm da det er er 3 års garanti på Viewsonic. Skjermen min har ikke rukket å fylle 2 år enda!

 

Det som gjør at jeg aldri kjøper en Viewsonic skjerm igjen er at jeg i dag har snakket med broren min som kjøpte seg samme skjermen noen uker etter meg og han sitter med det samme problemet. Eneste forskjellen er at han ikke har trodd det var noe gærnt :no:

 

Jeg er vant til krispheten til LCD og merka det ASAP :w00t:

Synes Viewsonic kunne spart seg bryet med en ny eller brukt CRT og heller spandert en LCD skjerm til meg som plaster på såret :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Leser på sidene til Viewsonic at en slik garantisak som den skjermen min går under faktisk skal fikses i løpet av 48 timer! Blir en telefon til infocare i morgen, så får vi høre hvilken unnskyldning de gir meg. De bryter vel avtalen de har gitt meg, for jeg hadde aldri kjøpt den skjermen uten 48 timers garanti liksom!

Lenke til kommentar

Dagens oppdatering! Infocare sendte ny skjerm til meg i går faktisk, den hyggelige damen i telefonen sa at den kunne vært fremme allerede i dag, men mest sannsynlig i morgen :)

09-08 var bare den datoen de må ha mottatt min ødelagte skjerm hvis jeg ikke har lyst på bråk.

 

Da gjenstår det bare å se om Infocare avd. Oslo gjør like bra inntrykk som avd. Ålesund!

Lenke til kommentar

Kom et bud med utbytte skjerm i dag. Stor forventning til bilde på denne og skuffelsen var omtrent like stor etter oppstart. Igjen en skjerm med uskarpt bilde som gjør tekst vanskelig å lese :(

Tok en ny telefon til Infocare og snakket med nok en hyggelig dame. Hun gav meg nummeret til Viewsonic Norge som jeg deretter ringte. Representanten til Viewsonic virket sørvisinnstilt og ville at jeg skulle gå igjennom Infocare mølla en gang til og se om jeg ble mer heldig neste gang. Så da er jeg her igjen da, ny feilmelding er ihvertfall sendt.

En siste sjanse før Viewsonic skulle ta saken i egne hender, har uansett fått en godt inntrykk av folka både hos produsent og sørvisbedrift, men produktet derimot suger stort!

Lenke til kommentar

Sendte selv inn skjermen min til infocare for bytte, synes det var sinnsykt god service jeg!

 

Tok litt tid, men jeg hadde jo min gamle imens.

 

Det er ikke noe galt med skjermkortet ditt da? Siden du har testet to skjermer og begge er uskarpe, er sansynligheten stor for at feilen ligger et annet sted..

Lenke til kommentar

Sannsynligheten er heller tilstede vil jeg si, men det er bevist ved hjelp av 2 stasjonære pc'r og 1 bærbar at alle skjermkortene er gode som gull. Dessuten ser man at bildet er grumsete, mørke spots histen og pisten. Rett og slett et rævva bilde! Et under at min far ikke har reagert på dette, dataingeniør som han er :) Satser på at han kommer hjem fra ferie til en skjerm der tekst kan leses i 1280X1024 fra mer enn 40cm...hehe

Lenke til kommentar

Har litt med infocare å gjøre på jobben min, servicen er helt elendig. Jeg skulle bestille noen deler som importøren henviste meg til infocare for å få tak i. Jeg fikk beskjed om at de ikke solgte delene uten servicemann. Jeg spurte om når de kunne komme å fikse printeren dette kunne de gjøre men det kostet 1000 kroner i oppmøte avgift. Jeg spurte om jeg kunne levere den på verkstedet (ca 8 minutters kjøring fra jobben) Deres svar: Desverre men servicefolka er så ofte ute at det nesten ikke er mulig å treffe folk der! Jeg ringte nå importøren av skriveren som var veldig overrasket, jeg ble satt ned til serviceavdelingen og dagen etterpå var delene i posten (uten innblanding av infocare). Her fikk jeg skikkelig service.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...