Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med nettverksforbindelse

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg var hos en venn i dag og skulle koble meg inn på nettverkett hans. Når jeg har startet opp windows putter jeg nettverkskablen i maskinen. Ikonet for nettverk forsvinner nede i høyre hjørne. Så det virker som maskinen finner et nettverk. Så starter jeg opp explorer og laster inn en nettside. Noen få sekunder etter at jeg har begynnt å laste inn siden mister jeg forbindelsen. Jeg tar ut nettverkskablen og setter den inn igjen. Så skjer akkuratt det samme. Når jeg skal spille Warcraft3 på LAN får jeg spillet opp på menyen, men når jeg trykker join så får jeg ikke kontakt med hosten. På maskinen min bruker jeg standardinnstillingene for nettverk som blir laget når jeg innstallerer windows. Kameraten min har en HUB før ADSL router.

På nettverket hjemme har jeg aldri opplevd noen form for problemer med internett eller Warcraft 3. På nettverkett hjemme bruker jeg switcher før ADSL router.

Det som er rart er at jeg har koblet meg opp på nettet hans før og da har det fungert fint enkelte ganger og noen småproblemer andre ganger, men i dag kutta den altså hele tiden etter få sekkunder.

Er det noen som har noen ide om hva det kan være?

Endret av Lættis
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For det første er det ikke et ADSL modem hvis det står koblet rett på en hub/switch, da er det en ADSL router.

Har du sjekket om IP innstillingene er riktig? Om du har riktig gateway f.eks.

Skrevet
For det første er det ikke et ADSL modem hvis det står koblet rett på en hub/switch, da er det en ADSL router.

Takk for den infoen. Det visste jeg ikke.

Alle instillinger står på automatisk mottak av IP og DNS

Hvordan sjekker jeg gateway?

(kan ikke mye om nettverksinnstillinger)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...