gcb Skrevet 17. juli 2004 Skrevet 17. juli 2004 Jeg ble endelig lei av min gamle PC og kjøpte dette: A64 3000+ K8N Neo Platinum 2 x 512 MB Corsair XMS3200 2-3-3-6 RAM Mist 480 Watt PSU Når jeg slår på den ferdige PCen skjer dette: Viftene spinner, harddiskene gir fra seg lyd og... ingenting mer. Skjermen står i standby og får ikke et signal. I følge DLED-bracketen som følger med henger PCen på 'Resource Assignment' fasen like før den skal initialisere harddisker. Jeg har prøvd å starte med bare skjermkortet (både en R9700 Pro og en GeForce 3) og en minnebrikke, i tillegg til alle andre mulige konfigurasjoner. Minnet har vært prøvd i alle spor. Uheldigvis har jeg ikke ekstra RAM eller CPU for å teste dette systemet med, så denne muligheten er ut. Jeg tenkte på PSUen, men den er i stand til å gi 22 Ampere på 12V linjen og virker perfekt i min gamle PC, så den skal være OK. Noen enkle ting jeg ikke har tenkt på eller skal jeg vurdere en retur av alt sammen på mandag?
lostone Skrevet 17. juli 2004 Skrevet 17. juli 2004 Har du koblet inn pc-speakeren? isåfall, hvilke beepcode får du da? lange bip med lange pauser?
Torbjørn. Skrevet 17. juli 2004 Skrevet 17. juli 2004 Du burde seriøst få tak i en rambrikke fra annen produsent, for å sjekke om det er der problemet ligger. Vet om flere som har hatt problemer med inkompabilitet mellom ram og a64, og/eller K8N Neo Platinum. Jeg setter pengene mine på at dette er saken hos deg PS. Noen som har noen tips her?
jossy Skrevet 17. juli 2004 Skrevet 17. juli 2004 Dette må være biosen. Ikke noe annet. Alle de andre delene funker bra sammen, rammen også. Det er jo nForce3 250GB som passer sammen med det meste. Bare til å returnere hk. Jeg har hatt det samme problemet. Ingen bilde i skjermen, pipetoner, alt annet var i orden. Da bar det biosen...
gcb Skrevet 17. juli 2004 Forfatter Skrevet 17. juli 2004 Har du koblet inn pc-speakeren? isåfall, hvilke beepcode får du da? lange bip med lange pauser? Visste jeg glemte noe... Speakeren piper 1 gang med ca. 1 sekund lengde. Litt annerledes lengde sammenlignet med den gamle PCen, men ikke stor nok forskjell til at jeg tenkte over det. Men det er ingen varselkode som den konserten jeg fikk når jeg glemte ekstra strøm til R9700 skjermkortet Du burde seriøst få tak i en rambrikke fra annen produsent, for å sjekke om det er der problemet ligger. Vet om flere som har hatt problemer med inkompabilitet mellom ram og a64, og/eller K8N Neo Platinum. Jeg setter pengene mine på at dette er saken hos deg Ja, jeg vet A64 kortene kan være kresne, men jeg har sett billigere Corsair RAM kjøre bra. Jeg trodde også at den nye CPU steppingen kombinert med nForce3 250GB hadde løst mange av disse problemene. Ikke det at tro betyr noe i dataverdenen Dette må være biosen. Ikke noe annet. Alle de andre delene funker bra sammen, rammen også. Det er jo nForce3 250GB som passer sammen med det meste. Bare til å returnere hk. Jeg har hatt det samme problemet. Ingen bilde i skjermen, pipetoner, alt annet var i orden. Da bar det biosen.. Det piper dessverre ikke her da, men det høres ut til å være det samme ellers. Da får jeg vel prøve en retur av HK hvis jeg ikke får noen glupe ideer i morgen. Takk for alle forslag.
lostone Skrevet 17. juli 2004 Skrevet 17. juli 2004 den pipinga du beskriver trur jeg er det samme som jeg har/hadde.. skal vist være ram feil...
Templar Skrevet 17. juli 2004 Skrevet 17. juli 2004 Sett inn 2100 ram brikke om du har. Så løs litt RAM timingene og sett XMSen til bake i. har sjølf ett KV8 med Corsair XL 2 2 2 5 døgn stabilt men du som experimente litt her tror jeg. Simon
gcb Skrevet 17. juli 2004 Forfatter Skrevet 17. juli 2004 den pipinga du beskriver trur jeg er det samme som jeg har/hadde.. skal vist være ram feil... En lang + to korte skal visstnok være minnefeil. Jeg fant også en henvisning til en kort som skal indikere feil på hovedkortet. Hvorfor kan ikke HK produsentene skrive opp disse feilkodene i manualene?! Sett inn 2100 ram brikke om du har. Så løs litt RAM timingene og sett XMSen til bake i. har sjølf ett KV8 med Corsair XL 2 2 2 5 døgn stabilt men du som experimente litt her tror jeg. Simon Har dessverre ikke tilgang til annet DDR-minne.
lostone Skrevet 18. juli 2004 Skrevet 18. juli 2004 jo, de burde jo skrive de beepcodene i manualen, og det er utrulig lite gjennomtenkt og useriøst hvis de ikke gjør det. Fant heller ikke noe om beepcodes på FAQ`en til MSI på www.msi.com.tw :|
gcb Skrevet 18. juli 2004 Forfatter Skrevet 18. juli 2004 Prøvde å sette sammen PCen på nytt i dag og da virket plutselig alt sammen, selv med RAMmen i slot 1 og 2. Bare en av disse tinga som skjer antar jeg. Jeg har ikke stilt på saker og ting i BIOSen da jeg er fornøyd med at det virker akkurat nå og har noen jobbsøknader jeg må fullføre Jeg akter å prøve Memtest senere bare for og være sikker. Har derimot prøvd Far Cry og det kjører helt stabilt og vanvittig raskt. Takk for all hjelp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå