XDamage Skrevet 17. juli 2004 Skrevet 17. juli 2004 Denne posten er en fortsettelse fra den forrige posten min i Lagringsmedier. Holder på med å sette sammen en kompis sin nye maskin, men jeg hadde ikke snøring på S-ATA. Fikk S-ATA omsider til å funke, men jeg kommer ikke lengre enn til at jeg får lagt inn S-ATA drivere. Etter dette fortsetter den med initsialiseringen og loading av filer som trengs til installasjonen av windows. Så plutselig skrur maskinen seg av, og en alarm av typen 1-2-1-2-1-2 (uendelig loop, treg fart) lyder... Har kikket litt på beebcodes, og jeg tror det kan være enten PSU, varme, eller minnefeil. HK er NF7-S V2.0 med Pheonix Award-Bios. Noen som har opplevd noe lignende?
KAS Skrevet 17. juli 2004 Skrevet 17. juli 2004 Festet cpu-kjøleren skikkelig? Kjølepasta? Går viften rundt? Gå i BIOS (PC Health) og sjekk temperaturene der..
XDamage Skrevet 17. juli 2004 Forfatter Skrevet 17. juli 2004 Alt det der funker, men CPU temp ligger på rundt 50 grader. I initsialiseringen kommer han seg så langt som til Windows NT filesystem, etter dette blir skjermen svart med en bitteliten strek oppe i venstre hjørne. Så skrur den seg helt av, og alarmen kommer på...
XDamage Skrevet 17. juli 2004 Forfatter Skrevet 17. juli 2004 Når jeg bruker Windows Memory Diagnostics bootdisken for å teste RAMen, klikker maskinen på samme måte. Får se om jeg finner en annen rambrikke å teste med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå