Gå til innhold

LaCie 250GB FW400/800/USB2.0 Harddisk


Anbefalte innlegg

Kjøpte denne disken hos mpx.no.

Men har fått en del problemer med denne, jeg har 2 maxtor disker i tillegg.

Problemet skjer når jeg skal prøve å overføre mellom den ene maxtor disken og

Lacie disken. Har prøvd med totalcopy og den vanlig kopierings måten. Det går fint å flytte en liten stund, men så plutselig så får jeg beskjed om dette: Kan ikke kopiere <filnavn> Finner ikke den angitte filen. Kontroller at du angir riktig bane og filnavn. Og etter dette så er disken helt ubrukelig. Jeg må restarte pc-en for å få brukt den. Men etter en stund med kopiering igjen, så skjer det samme om igjen.

Noen forslag om hva som kan være feil, og eventuelt hva jeg kan gjøre for å fikse dette?

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Hvis det er det som er feil, så må det være fabrikkfeil. For disken står åpent og er ikke i nærheten av andre varme enheter.

Står den på høykant ? Hvis ikke så hjelper dette på varmeproblemet.

Skylder å si at det var veldig varmt på selve rommet jeg holdt på da jeg fikk problemer med min disk. Over 30grader i rommet, og disken i konstant bruk (videoredigering) I dette tilfellet sto ikke disken på høykant, men lå rett på bordet med litt ledningsvas osv oppå. Har ikke problemer med disken til vanlig.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg en maxtor 300gb for ett par måneder siden, og tror jeg hadde akurat samme problemet som deg.

 

Hvis jeg kjørte disken litt hardt, så datt partisjonene ned. Så jeg måtte reboote for å få opp partisjonene igjen.

 

Av erfaring med problemet vil jeg tørre påstå at det ihvertfall ikke er pga for lite strøm, og antakeligvis heller ikke varme relatert.

Endret av zr4th
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...