Gå til innhold

Problem med bitchx


Anbefalte innlegg

Jeg bruker RedHat Linux,

der fungerer BitchX veldig bra.

Men jeg venter nå på mIRC skal komme til linux, det skal bli toppen.

 

Jeg bruker faktisk bitchx til windows og, men det er nå litt kjedelig til tider synes jeg, for det er ikke så veldig avansert GUI.

Det betyr Guided User Interface!

 

Det er ikke så flott grafisk, men det funker nå til tider, man kan jo prate på alle de diverse kanaler og slikt. Jeg henger på kanal #hardware.no og #counterstrike.no, men det som er problemet mitt er:

 

Jeg klarer ikke å se ÆØÅ i Linux, og det er nå et problem når jeg er på norske kanaler som #fauske og #sandnes, for der bruker de å snakke veldig mye med ÆØÅ etc. og jeg forstår jo ingenting for det kommer bare opp rare tegn, og jeg tror gjerne de bruker slike tegn for å tulle med meg og det blir bare kaos til slutt. Jeg bruker og forskjellige mIRC scripts for å ha sånne morsomme tegninger på irc, slike aski ting, kan man gjøre dette i bitchx??

 

Vil bare hilse til :

 

Ultra-laser, master'o'disaster og alle vennene mine på fauske! HEI :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første :

 

GUI = Graphical User Interfase, om jeg husker rett

 

Bitchx har muligheten for æøå i konsolen om du bruker den i en konsole i GUIen som jeg har erfart,...

 

Men da må keymappen i X være på no - setxkbmap no

 

Tror det skal gå da,... det er en stund siden jeg brukte BX,... er skjelden på IRC....- så husker ikke helt,..

 

Men viss du vil ha grafisk IRC kan du jo bruke eks. kvirc eller xchat ?

 

Begge disse er gode,... og kvirc støtter faktisk flere av Mirc scripts og Plugins,...

 

Søk etter disse på freshmeat.net så finner du de,...

 

:smile:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...