Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

asus wl 500g igjen....


Anbefalte innlegg

Fikk idag wl-500g routeren, men jeg greier ikke å koble meg opp til internet. Jeg har resetta den, gjort nesten alt som jeg i min enfoldighet kan. Men kommer ikke f* ut på nettet med den. Alle lamper som skal lyse, lyser. Er det andre her/der ute som kan komme med noen glupe innspill ? Alle råd mottas med takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Jeg har samme problemstilling som hjalmar. kommer ikke ut på internett gjennom wl-500g, har prøvd litt av hvert.

Har Monet som adsl leverandør. Når jeg kabler direkte fra adsl modem og inn på nettverkskort fungerer internett og epost. Når ruter settes mellom pc og adsl modem, kommer jeg ikke ut på nettet. Får fin kontakt med ruteren og kan konfigurere denne, men finner ikke ut av hva som kan være feil,alle lamper lyser og alt ser ut til å være fryd og gammen.

Har vært i kontakt med monet men de vil ikke bidra med hjelp til konfigureringen

 

Noen som vet noe ??

Lenke til kommentar

Det har kommet en ny firmware for ikke så lenge siden som har lagt til mer funksjonalitet og fikset noen bugger. Det kan tenkes at deres internettleverandør bruker et MAC-filter. Det dere må gjøre da er å klone MAC-adressen til den maskinen dere kommer på internett med til Internett porten i Asus routeren.

 

Om dere har windows 2000/xp kan dere finne mac adressen på denne måten:

start -> kjør -> cmd -> (enter) -> ipconfig /all

Lenke til kommentar

Jeg kommer på nettet hvis jeg bruker den som en hub, men kan ikke bruke WAN-porten mot modemet. Har Monet jeg også og har snakka så vidt med dem, med samme resultat som bhellingsen.

 

Har lagt asus'en til side ei stund slik at ergrelsen kan få gå ut av kroppen før jeg begynner på nytt. :whistle:

 

 

Har lasta ned den siste firmware. Skal se om det hjelper.........................

Endret av hjalmar
Lenke til kommentar

Jeg brukte Telenor adsl mot min d-link 713p, bytta til NGT og fikk samme problem som beskrevet over. Jeg løste det ved å sette adsl kabelen inn i en miniswitch og derfra inn i wan-porten på aksesspunktet. Aldri hatt problemer siden.

 

(Neida, løsningen har ikke med kryssing av kabler å gjøre ).

 

Jeg har vært borti dette problemet i profesjonell sammenheng også, da enkelte eldre Compaq dockingstasjoner med innebygget nic, ikke funka i våre cisco switcher uten at vi koblet inn en minihub i mellom. Alt annet utstyr funka knirkefritt.

 

Vi hadde proffe nettfolk til å se på problemet, de gryntet litt om spanning tree protokollen, men fant ingen annen løsning.

Lenke til kommentar

Etter god hjelp fra en kompetent person viser det seg at hele problemet har sin årsak i at Monet benytter Ip adressen 192.168.1.1 når de gir ut adresser ved direkte oppslag fra Pc som er kablet direkte til Adsl modem.

Dette er samme IP adresse som Asus ruteren er satt opp med, dermed blir det forviklingar

Har gitt Asus ruteren an annen IP adresse, satt opp nytt IP-område for Asus sin DHCP server, og satt inn 192.168.1.1 som DNS server

 

Explorer og Epost fungerer via wl-500g, mitt hjerte gleder seg.........har da og brukt adskillige timer på denne moroa...

:p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...