Gå til innhold

Har ikkje peiling på c++, trenger litt hjelp!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det heter ikke komplimere, kompilere er det nermeste du kommer "Compile" på norsk.

Kva skal eg sei då? Eg ville sagt konvertera for du konverterer jo ei fil frå eit språk som menneske forstår til eit språk datamaskinen forstår...

 

Og anngåande dette

Skriv dette inn på toppen av i hovedfilen: "#include <windows.h>".
Så står det allereie i fila...
Lenke til kommentar

Ja. Og det er deprimerande. For så lenge det ikkje fungerar kan eg ikkje programmere c++. Her er endå eit LITE eksempel:

 

dette:

#include <windows.h>
#include <iostream.h>
#include <string.h>

int main ()
{
char tekst1[50];
char tekst2[50];


strcpy(tekst1,"Sindre");
strcpy(tekst2,"SindrePerOlaNils");

if(strstr(tekst2,tekst1))
{
cout<<"Fant teksten";
}
else
{
cout<<"Fant ikke teksten";
}

return 0;
}

gir outputen:

In file included from c:\mingw\mingw\bin\../lib/gcc/mingw32/3.4.0/../../../../include/c++/3.4.0/backward/iostream.h:31,

                from rolig.cpp:2:

c:\mingw\mingw\bin\../lib/gcc/mingw32/3.4.0/../../../../include/c++/3.4.0/backward/backward_warning.h:32:2: warning: #warning This file includes at least one deprecated or antiquated header. Please consider using one of the 32 headers found in section 17.4.1.2 of the C++ standard. Examples include substituting the <X> header for the <X.h> header for C++ includes, or <iostream> instead of the deprecated header <iostream.h>. To disable this warning use -Wno-deprecated.

 

Ser nokon ein feil??

Endret av knutoh
Lenke til kommentar
#include <windows>

#include <iostream>

etc, uten .h

Nei. windows.h er riktig, fordi windows-headern har ingenting med standard biblioteket å gjøre. iostream derimot er med i standardbiblioteket og skal derfor ikke ha noe .h.

 

#include <windows.h>

#include <iostream>

Lenke til kommentar

Det står jo t.o.m. forklart i /klar tekst/ hva du skal (eller kan) gjøre her:

 

warning: #warning This file includes at least one deprecated or antiquated header. Please consider using one of the 32 headers found in section 17.4.1.2 of the C++ standard. Examples include substituting the <X> header for the <X.h> header for C++ includes, or <iostream> instead of the deprecated header <iostream.h>. To disable this warning use -Wno-deprecated.

 

Edit:

..og i en litt tidligere post av meg her - så postet jeg følgende kode:

#include <iostream>

using namespace std;

int main()
{
cout << "Hello World" << endl;
cin.get();
return(0);
}

 

..ikke noe iostream.h her.

Endret av søppel
Lenke til kommentar

Filene som inneholder koden du prøver å kompilere. Altså zip dem og send dem til meg på mail.

 

Jeg har diverse mistanker om hva som kan være galt - men jeg orker ikke nevne alle; tar i stedet å nevner den faktiske når jeg har sett filene og koden.

 

Edit:

..og nå har jeg fått bekreftet at det sansynligvis er et copy/paste-problem. Koden mangler mellomrom.

 

HDChDC=NULL;// Private GDI Device Context

..i stedet for..

HDC hDC=NULL;// Private GDI Device Context

 

etc..etc

Endret av søppel
Lenke til kommentar

Så no er altså problemet løyst. Men på sindrem ER ikkje kodane heilt slik som dei BURDE vore...

 

Det er forresten den første buggen eg har sett etter at eg gjekk over til Opera...

 

EDIT:

 

Kan nokon gå inn på www.sindrem.com og sjekke om alle kodane er like "dumme"?

Endret av knutoh
Lenke til kommentar

Koden på sindrem.com:

 

#include <iostream.h>

#include <conio.h>

 

..getch();...

 

..osv..osv. ..det der er ikke standard C++ som sagt .. og nevnt på news også.

 

http://irc.cpp.no/ .. der er det to gratis bøker som begger er nye og altså da følger standaren -- og det er også anbefalinger av andre (papir)bøker en kan kjøpe.

 

Edit:

Hvis du ikke vil lære deg engelsk, eller lese engelsk, er det ingen vitts å surre med norske tutorialer for C++ og spørre etter hjelp hverken her eller på news. Jeg kan nesten garantere deg at omtrent 99% av dem er enten gammle, eller for lite detaljert til at det er noen vitts å bruke tid på.

 

..så "shape up or ship out!". :]

Endret av søppel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...