bratangutt Skrevet 14. juli 2004 Skrevet 14. juli 2004 Jeg har problemer med hk mitt. Jeg får ikke installert s-ata driverne mine og det virker som jeg mangler en bios Når jeg (prøver) å starte dataen får jeg opp en melding om at hk ikke finner HD, noe som visst nok skal være normalt, men under den meldinga står det: "No drive attached to FastTrak controller, The BIOS is not installed" Og dette virker litt mer forunderlig. Nå ber den meg legge inn OS, så jeg kjører igang Xp Pro Service Pack 1. Og for at hk skal finne s-ata HD (en WD raptor 74gb 10000RPM) må jeg legge inn driverne, noe som er normalt, så jeg trykker F6. Nå ber den meg sette inn en disket med driverne på. Jeg gjør det, men da får jeg opp denne meldinga: "File txtsetup.oem caused an unexpected error (512) at line 1742 in d:\xpsp1\base\boot\setup\oemdisk.c." Og hva skal jeg gjøre?? Jeg har prøvd å laste ned de nyeste driverne fra hjemmesiden til Asus, men fortsatt samme feilmelding. Har til og med prøv å legge inn XP home edition. Men kun en lignende feilmelding kommer opp. Noen som veit hva jeg skal gjøre? Er ikke helt sikker på hvordan jeg skal Flashe Biosen, så jeg tørr ikke gjøre noe før jeg er 100% sikker på hva jeg skal gjøre. Ønsker ikke å kaste bort det nye hk mitt. Trenger hjelp, liker ikke synet av en pc som står der kun til pynt
bratangutt Skrevet 15. juli 2004 Forfatter Skrevet 15. juli 2004 Den jeg har prøvd å bruke ja, men som sagt uten hell. Også prøvd å laste ned drivern fra asus sin side ( 378ata_100104528.zip ). Men jeg får samme feilmelding der!!
bleidd Skrevet 15. juli 2004 Skrevet 15. juli 2004 378-saken er Promise-kontrolleren, ikke VIA-kontrolleren. Du må bruke VIA-kontrolleren for OS-disken. Se her: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=268914&hl=
bratangutt Skrevet 15. juli 2004 Forfatter Skrevet 15. juli 2004 Lasta ned: "VIA VT6420 (VT8237) SATA RAID Driver Package Version 2.20D WHQL. " Men får fortsatt opp samme feilmelding!!!! "File txtsetup.oem caused an unexpected error (512) at line 1742 in d:\xpsp1\base\boot\setup\oemdisk.c." Så det kan ikke være det som er feilen!!
bratangutt Skrevet 15. juli 2004 Forfatter Skrevet 15. juli 2004 Fant feilen, noe var galt med floppy stasjonen. Bytta den, så gikk alt bra!!
fredriku Skrevet 15. juli 2004 Skrevet 15. juli 2004 Uansett, det med at du mangler bios er kun piss Det du må gjøre, er at du setter opp disken i den controlleren, OM du ønsker dette. Hvis ikke akn du disable dette i bios. Har gjort det selv Bra alt løste seg og!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå