Gå til innhold

Komplett PC til en kamerat, 12000kr


Anbefalte innlegg

Skal bygge PC til en kamerat. Den skal være helt komplett, dvs med skjerm, tast, mus osv osv. Har mest lyst til å kjøpe alt på Komplett.no, da jeg har gode erfaringer med butikken, og at det er enklere å forholde seg til en butikk. Hittil har jeg tenkt meg noe slikt:

 

Abit IS7-E Hovedkort

P4 2,8GHz 800MHz FSB S478 Boxed

TwinMOS 2x256Mb PC3200 DDR Minne (En sånn pakkegreie)

PowerColor Radeon 9800 Pro 128Mb

LG DVD-Brenner GSA-4082

Seagate 120Gb SATA HDD

LG 17" LCD L1715S

Logitech 310MX Mus

HP Illuminated USB Tastatur

Cooler Master AERO 4 Lite

Altec Lansing Høyttaler ATP3 (Subwoofer og 2 monitor-høyttalere)

In-Win X710 Medium Tower ATX Sort Kabinett m/300W Power og USB/LCD i front

 

Noen kommentarer, eller ser dette greit ut?

 

Og så måtte han vistnok ha med en skriver. Jeg har aldri før kjøpt en skriver, og aner lite hva jeg bør velge/ikke velge. Han sa jeg gjerne kunne bruke 2000,- på dette, men da blir det jo ikke nok til det andre. Og det er vel heller ikke helt nødvendig med en så dyr skriver til vanlig bruk. 1000kr bør vel holde.

 

Noen forslag til skriver?

 

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen her som har det In-Win kabinettet, og som kan si noe om det? Er det stor forskjell på DVI og VGA på flatskjermer? Og hvor mye bråker den Aero saken?

Det er VELDIG stor forskjell på DVI og VGA når man bruker LCD. Med VGA vil bildet bli dårligere og man kan se "striper" over hele skjermen. Med DVI er bildet 100% og jeg anbefaler på det sterkeste at du bruker DVI i stede for VGA. Dette er vel en av de få tingene "alle" er enige om =)

Lenke til kommentar
f**n. den billigste skjermen med DVI koster 700kr mer enn skjermen jeg har valgt. jaja, får se om han godtar det da.

Om han er på budsjett og ikke er så kresen så er det nok greit med VGA. Men om han er kresen og vil ha klart bilde, så burde han legge inn 700 ekstra for DVI.

Lenke til kommentar

VGA eller DVI kabel?

 

Mange lurer på hvordan kabel man skal bruke fra skjermkort til sin nye juvel. Jeg råder dere til å gå til anskaffelse av en DVI-kabel. Digital Video Interface (DVI) har en rekke fordeler som ikke den (til nå) vanlige VGA-kabelen ikke har. NB! gjelder kun de som har LCD, CRT er som kjent analog.

 

 

 

 

1) Du slipper konverteringen digital-analog-digital

 

2) Du slipper justeringsproblemer.

 

3) Bildet blir mye skarpere og bedre.

 

Hos enkelte skjermer medfølger DVI kabel. Det er også ulik kvalitet mellom kablene, selv kjører jeg dual link kabel. Men du vil ikke merke forskjell om du bruker single DVI kabel. Dette fordi hovedforskjellen mellom disse ligger i hvor mye data du kan overføre på en gang. Mange skjermer leveres med single dvi kabel (undersøk den du skal kjøpe).

 

Mer om dual link vs single DVI her

 

NB!! Det er viktig at skjermkortet ditt støtter DVI standaren, eller må du nok bruke VGA. Billedkvaliteten mellom DVI og VGA kan være betydelig mellom ulike skjermer. Dette kommer ann på hvor bra dekoderen fra analog til digital er i selve skjermen.

 

Her har du et bilde av hvordan et skjermkort med DVI utgang ser ut:

 

 

Fra venstre: DVI utgang, s-video utgang og VGA utgang

 

Innenfor DVI standaren er det 4 forskjellige versjoner

 

DVI-D single link : Overfører kun digitalt med en båndbredde opp til 165 MHz

 

DVI-D dual link: Overfører kun digitalt med en båndbredde opp til 2 x 165 MHz

 

DVI-I : Overførere både digitalt og analogt.

 

DVI-A : Denne overfører kun analoge signaler.

 

 

Skal du først kjøpe kabel anbefaler jeg at du går til anskaffelse av DVI-D dual link som du vil ha glede av når du kjøper skjermer med en oppløsing større enn 1280 x 1024.

 

Tatt fra Øyvind Dahles' "LCD - Alt du trenger å vite" som man kan finne her

Lenke til kommentar

Her et oppsett til rundt samme pris, som yter mye mer, og som gir en generell kraftigere maskin:

 

HOVEDKORT:

MSI K8N NEO FSR Hovedkort for S754 nForce3 250GB,SATA,GbLAN,ATX,Raid

Varenr.: 300868

Lagerstatus: 100+ stk på lager 1028.99 1028.99

--------------------------------------------------------------------------------

PROSESSOR:

AMD Athlon 64 3200+ 2.2 GHz Socket 754, 512 KB cache, BOXED

Varenr.: 300493

Lagerstatus: Midlertidig utsolgt (antatt leveringstid til oss: 5 dager) 2550 2550

--------------------------------------------------------------------------------

RAM/MINNE:

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs

Varenr.: 118498

Lagerstatus: Midlertidig utsolgt (antatt leveringstid til oss: 5 dager) 1699 1699

--------------------------------------------------------------------------------

KABINETT:

Chenbro Gaming Box Black/Silver 350W ATX12V SPI PSU, with PFC, PC61166

Varenr.: 120092

Lagerstatus: 1 stk på lager 894.99 894.99

--------------------------------------------------------------------------------

DISKETTSTASJON:

Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB Sort Floppydisk Intern

Varenr.: 114711

Lagerstatus: 2000+ stk på lager 136.5 136.5

--------------------------------------------------------------------------------

TASTATUR & MUS:

Logitech OEM Cordless Desktop Opt. Black Trådløst tastatur/mus, USB&PS/2,Bulk

Varenr.: 121631

Lagerstatus: 1000+ stk på lager 545 545

--------------------------------------------------------------------------------

HARDISK:

Western Digital Caviar 200GB S-ATA 8MB cache 7200RPM

Varenr.: 123331

Lagerstatus: 100+ stk på lager 1190 1190

--------------------------------------------------------------------------------

DVD-SPILLER:

Sony DVD-spiller IDE 16x/40x Sort Bulk, DDU1612-B2

Varenr.: 121052

Lagerstatus: 50-99 stk på lager 295 295

--------------------------------------------------------------------------------

DVD-BRENNER:

NEC DVD recorder ND-2510A IDE Sort, Bulk DVD+R/+RW (Dual Layer) og DVD-R/-RW

Varenr.: 300724

Lagerstatus: 100+ stk på lager 794.99 794.99

--------------------------------------------------------------------------------

SKJERMKORT:

PowerColor Radeon 9800 PRO 128MB DDR AGP, ATI 9800PRO, DVI-I, TV-Out, Retail

Varenr.: 120304

Lagerstatus: 50-99 stk på lager 1849.99 1849.99

--------------------------------------------------------------------------------

SKJERM:

Medion 19" CRT MD-1998PB TCO-99 Skjerm, Silver

- Miljøgebyr 50 pr stk kommer i tillegg.

Varenr.: 124424

Lagerstatus: 1000+ stk på lager 1095.66 1095.66

--------------------------------------------------------------------------------

Miljøgebyr: 50

Best.ref.: Totalt: 12130.12

--------------------------------------------------------------------------------

 

Det ble ingen LCD skjerm, men til gjengjeld får du en 19" CRT skjerm. Eller så har maskinen 1024 MB RAM isteden for 512, 200 GB HD isteden for 120, DVD-Spiller i tillegg til DVD-Brenner som også støtter Dual Layout. Prosessor og hovedkortet yter utrolig bra sammen. Et bra forslag etter min mening.

 

-z00l-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...