Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikkje kobla til en ny pc i nettverket


Anbefalte innlegg

Heisann.

Eg har nettop kjøpt meg ein ny bærbar-pc som eg skal koble til heimenettverket mitt. Eg har tidligare 3 pc'ar i dette nettverket. Men når eg følger veiviseren så fungerer det ikkje. Eg får beskjed om at eg har kabel tilkobla, men eg kjem verken på internett eller i kontakt med andre pc'ar.

 

Adsl-modem -> Switch -> til klientane

 

Dei andre pc'ane fungerar normalt. Nokon forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har du sikkert fått en APIPA (Automatisk privat IP adresse) i formen 169.254.x.x noe som skjer når du ikke får kontakt med DHCP-serveren. Har du prøvd å sette kabelen fra en av de andre PC-ene i den bærbare?

 

Du kan også se på Start -> Kontrollpanel -> Nettverks- og Internettilkoblinger -> Nettverkstilkoblinger. Når du har kommet så langt kan du klikke på menyen Avansert og deretter Avanserte instillinger... Sjekk at det kortet du skal bruke på nettverket (hvis PC-en har flere nettverkskort/modem) står øverst. Hvis ikke, flytt det øverst og klikk OK.

Lenke til kommentar

Er adsl-modem med innebygd router. Deretter følger den en switch som alle klientane er tilkobla. Visst eg ikkje husker heilt feil så hadde dei andre pc'ane 192. adresser.

 

Ein kompis av meg hadde tidligare samme problem,men han lot berre pc'n stå på i eit døgn så fungerte den. Men han hadde ein anna levrandør(tele2, eg har eit lokalt firma, Enivest). Eg har latt den bærbare stått tilkobla sida igårkveld så eg får sjå.

 

Er sinnsykt irriterande :mad: Er gått tom for flere idéer å prøve ut også... :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...