Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Forskjeller på KVM?


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg en KVM switch med muligheter til å koble til 4 maskiner.

 

På Komplett har de mange forskjellge, uten at jeg helt klarer å se hva forskjellene består i.

Men på Clas Ohlon har de en billig manuell switch; Varenummer 32-4389

Denne koster kun kr. 349,-

 

Det er jo stor forskjell mot f.eks. denne fra Komplett.

 

Er det dumt av meg å kjøpe den billige fra Clas. Er kvaliteten så dårlig av jeg vil angre? (noen som har erfaringer?)

 

Og en annen ting... På Komplett så står det bl.a. MHz under spesifikasjonene.

Som f.eks. her..

Hva betyr det? Hva den kan klare av oppløsning?

Og hvis det er det MHz'en står for, hva mye klarer da den fra Clas.

 

Her var det mange spørsmål...

Håper noen har noen tanker å komme med her..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beklager, men forumet henger mye hos meg nå. :(

Ved 1.ste innlegg fikk jeg tilbakemelding om for mye trafikk og prøv igjen senere (noe sånt).

 

Feil kategori? Mulig. Jeg leita igjennom og fant egentlig ikke noe som passet.

Mulig jeg ser det nå; "Hjelp, jeg skal ha ny PC" kategorien?

Jeg lager ikke enda en ny trå nå (da får jeg vel julig :cry: ). Håper heller noen kan flytte denne.

 

Beklager hvis dette skaper stor irritasjon for noen av dere....

 

*********** avsluttet off tipic ******************

 

Men er der noen som har svar på det jeg lurte på?

(send heller en PM og kjeft på meg hvis noen synes jeg fremdeles gjør feil... )

Endret av TBJ
Lenke til kommentar

Med MHz på en kvm så tenker dem nokk hva kvm'en klarer å håndtere av skjermbilde båndbredde, med andre ord hva den klarer å håndtere av maks oppløsning @ XX Hz.

 

Min kvm fra class olson funker fint i 1280*1024 @ 85Hz, den sier at den skal klare 1600*xxxx i 75hz, selv har jeg ikke prøvd dette ettersom 1280*1024 holder for mitt brukt

Lenke til kommentar

Det er alltid ikke lett å vite hvilken kategori man skal spørre i.

Jeg hadde tankene mest på kvaliteten på skjerm delen av KVM'en da jeg la ut spørsmålet. Ikke nettverk i det hele tatt. :no:

 

Hva er logikken her, siden denne tråden ble flyttet hit (til "Internett & Nettverk")?

Er det pga. det kan bli et "nettverk av tastaturer, mus og skjermer" hvis man benytter en KVM? :hmm:

(jeg bare lurer)

Endret av TBJ
Lenke til kommentar

Min erfaring med KVM er at de "manuelle" fungerer fint en stund. Så begynner signalet og bli dårlig.. Skurrete bilde. Grunnen er at det i disse er kontaktpunkter som du switcher mellom. Disse blir slitt. De elektroniske er det ingen bevegelige deler i som blir slitt. Så jeg ville gått for en elektronisk. De fleste av disse har jo også mulighet for og switche via keyboard, noe som jeg synest er en stor fordel.

Lenke til kommentar
Hvis den fra Clas fungerer fint, så tror jeg går for den...

Gå for den du fant på komplett, du. For det første er det en stor fordel med elektronisk switch, for det andre var den inkludert kabler. Hvis du skal kjøpe kabler i tillegg på clas ohlson kommer du fort opp i det dobbelte. Da er den bare et par hundre billigere enn komplett..

Lenke til kommentar

Den ene skjerm switchen som står der (Monitor- & USB-omkobler) til 649,- må du for guds skyld ikke kjøpe. Kjøpte den selv og grillet en server på det. Viser seg at den deler ut USB bussen mellom de 2 maskinene i et lite 100 dels sekund, men har du forskjell i jord spenning på maskinene så sier det kaboff og vips er du en eller 2 maskiner fattigere. Snakker man deretter med Clas om dette så er beskjeden at det står gjemt en advarsel om at maskinene må stå på samme kurs/jording der. For meg som har sikret meg med separate kurser ble det dyrt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Må man installere noe på maskinene for å få til elektronisk switching?

Og er det mulig å manuelt switche med de som har elektronisk switching?

 

Jeg skal bruke den på maskiner som jeg bygger opp, og jeg vil ikke være avhening av andre enheter (tastaturer og muser).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...