Gå til innhold

Import av prosjektor


Anbefalte innlegg

Går med tanker om å kjøpe meg en prosjektor, sånn at jeg kan confe. cisco routerne mine i full-wall mode :p

 

Kjøp av en elendig prosjektor her i landet til 10 000kr ( mye penger for en stakkars værnepliktig ).

 

Husker en side for et par år siden der en kunne bestille billig elektronikk fra japan, eksisterer det noe lignende enda?

Er det mulig å skaffe seg en god prosjektor annensteds fra?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skal da kunne få tak i LCD proj. ned rundt 7-8k, DLP går vel for rundt 8-9k

 

Kommer jo litt ann på hva du skal bruke den til da, og hvor den blir plassert (med tanke på lyskontrol) men de fleste vil gi greit nok resultat. Muligens litt lav oppløsning (800x600)

 

Import aner jeg ingen ting om.. men med en projektor er det mye som kan gå galt, på DLP kan fargehjul gå i stykker, lamper kan explodere (på LCD oxo) elektronik tar kvelden, linser går istykker, støv, døde pixler m.m så garanti er en god ting å ha når du kjøper en projektor.

 

Tenk oxo på hvor mye nye deler vil koste... lamper varer ikke evig, de koster fort 3-5.000 kr å bytte. greit nok vist du ser en film nå og da.. men skal du bruke den mange mange timer om dagen så kan det fort bli dyrt (selv om lampene har 3-5000 timer levetid, vil de ofte miste en del lys etter 60-70% levetid, som vil gi dårligere kontrast m.m)

Endret av KHJ79
Lenke til kommentar
Husk at det er NTSC i Japan, få en med PAL.

Vel, det er snakk om prosjektor så NTSC er ikke et aktuelt problem da prosjektorer ikke opererer med NTSC eller PAL. Problemene kan heller være at de i Japan har 110 volt (v) mot vår 220v (samt frekvensforskjeller). Mange prosjektorer har forøvrig støtte for begge type spenninger.

 

Vil også anbefale det langt større og bredere forumet på AVSForum.com

 

jim

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...