Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trenger Web Host for Komersielt bruk! haster..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lureste er å få tilbyderen til å garantere at den kan takle pågangen, men 30.000 på 6mnd er ikke så veldig mye, så de fleste hoster burde takle det. Eget webhotell script går jeg utifra, eller er det et krav at tilbyderen skal ha dette til deg?

Lenke til kommentar
Men selvfølgelig; alt er avhengig av hva slags scriptingspråk og databasesystem du trenger. ASP og MSSQL/Oracle er ikke billig.

...og er helt tåpelig for en sånn liten nettbutikk- php og mysql er utmerket for webshop i denne størrelsen (og etter min mening uansett størrelse :D )

Lenke til kommentar
...og er helt tåpelig for en sånn liten nettbutikk- php og mysql er utmerket for webshop i denne størrelsen (og etter min mening uansett størrelse :D )

Helt enig (jeg programmerer selv kun i PHP og MySQL, bl.a. nettbutikker), men enkelte ganger kan man ikke gjøre det (integrasjon mot programmet som folka på lageret bruker, firmaets rettningslinjer/avtaler med andre firmaer etc.)

Lenke til kommentar

Prisen påvirkes som regel ikke av at det er en kommersiell side.

 

Btw. har jeg alltid lurt litt på hvordan de store netshopene (komplett, netshop, pcutstyr osv. osv.) gjør det med hosting, men har aldri giddi å finne det ut... noen som aner? :roll:

Lenke til kommentar
skal bare kjøre Oscommerce i første omgang siden OScom fyller alle våres krav til markedsføring og salg...

 

grunnen til at jeg spør etter en Ok pris, er at jeg ikke vet hvordan priser/prisen påvirker sider for komersielt bruk!?

tror ikke jeg har vært borti en webprovider som bryr seg om kommersiell/privat bruk; de har en pris og det er den du må forholde deg til....

 

OSCommerce er vel PHP og MySQL om jeg ikke husker feil, så bare sørg for at leverandøren støtter det.

Lenke til kommentar
skal bare kjøre Oscommerce i første omgang siden OScom fyller alle våres krav til markedsføring og salg...

 

grunnen til at jeg spør etter en Ok pris, er at jeg ikke vet hvordan priser/prisen påvirker sider for komersielt bruk!?

Alle webhotell er for kommersielt bruk så vidt jeg vet, med mindre noe annet er spesifisert.

 

De fleste leverandører vil også fint klare å tilfredsstille behovet. Skal jeg gi deg en link til noen for å se på priser og informasjon kan du jo titte innom http://above.no/ Jeg bruker de som dns til mine to domener, fungerer finfint :)

Lenke til kommentar
Hvis jeg skulle starta nettbutikk hadde jeg invistert i en dedikert server. Da vil du ha full kontroll noe som kan være fint å ha.

Dedikert server er betydlig dyrere, og det medfører en ekstra utgift til drift. Dessuten mister du muligheten til å klage når ting går ned, er veldig greit å ha noen å klage på når serveren dør på seg. Jeg hadde ikke valgt co-location med mindre jeg hadde veldig store krav til operativsystem, oppsett og dedikert ytelse. 30k unike besøk på et halvt år er ikke så veldig mye for dagens maskiner.

 

Edit: presisering

Endret av hce
Lenke til kommentar
Hvis jeg skulle starta nettbutikk hadde jeg invistert i en dedikert server. Da vil du ha full kontroll noe som kan være fint å ha.

jeg ville gått for redundante servere over flere fysiske lokasjoner, med flere internettforbindelser, generatorer/UPSer som greier å holde liv i serverne i minst ett år, og bomberom som takler atomkrig

 

 

Det betyr ikke at det er det riktige for å starte en webbutikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...