Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer trådløst nettverk:


Anbefalte innlegg

Jeg har telenor adsl via Thomson speedtouch 510 modem/router. Alt er ok ved tilkobling via rj45. Når jeg skal koble til det trådløse aksesspunktet Belkin 54G -> 3 com pcmcia, virker ikke nettet helt som den skal. Jeg må gå inn og ut av tilkoblingsikonet for trådløst nettverk før jeg får linje, nettet fungerer ok etter at komminikasjonen er etablert. Når jeg prøver å gå inn og konfigurere Belkinen med ipadressen som fulgte med, får jeg ikke opp siden.

 

Jeg brukte telenor`s innstallasjonscd når jeg monterte adsl, og fikk selvfølgelig innstallert software som overvåker nettet. Burde jeg fjerne dette programmet (vet at nettet funker uten dette programmet) Eller er det Belkin`s aksesspunkt som er den store synderen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk om ikke den belkin saken også er en router. Hvis da både speedtouchen og belkinen er routere tror jeg at de får problemer med å samarbeide

 

 

det blir som to kode hjul som roterer samtidig for å treffe... nja dårlig metafor men du skjønner

 

Trodde forøvrig ikke at speedtouchene hadde router, men det er kanskje noe nytt

 

Kort: du bør ha en ruter som skal dele ut DHCp (IP adresse til maskinen(e)) og denne bør stå sist i nettverket ditt

 

Håper det hjalp

Endret av RobinHood
Lenke til kommentar

Du må slå av ruterfunksjonen på Telenormodemet. Det må være en easy wizard hvor du får spørsmål om bridget network eller noe sånt, heller ingen brukernavn og passord (de skal inn på Belkin-en). Avinnstaller installasjonscd-en fra Telenor, den lager bare krøll.... :yes:

Endret av sjarken
Lenke til kommentar

Jeg har også Telenor ADSL og slet med samme problem som du,men med en D-Link router. Løsningen er at du ikke skal bruke den medfølgende Telenor softwaren (avinstaller alt), du skal manuelt sette opp en tilkobling i tillegg til at pc'ens ip-instillinger må være innstilt til å automatisk motta ip-adresser.

 

Denne løsningen var hvis en router ble brukt.

 

Jeg ringte Telenors 820 nummer, koster skjorta (26 kr/min), men de guidet meg fint gjennom problemene.

Endret av bojo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...