Metronome Skrevet 11. juli 2004 Skrevet 11. juli 2004 (endret) Etter å ha oppdatert firmwaren på SpeedTouch 510i modemet mitt, gikk det opp for meg at jeg hadde glemt å lagre configen før update. Kommer meg naturligvis ikke på internett før modemet har blitt konfigurert riktig til oppkobling mot tele2 adsl etc, og det får jeg ikke til på egenhånd. Noen med tele2 adsl som kunne sendt meg deres config? Det er ikke vanskelig å lagre/ta backup av modemets config, men det må kanskje være noen med samme type modem (ST 510i) ? Evt, om noen kunne ha loset meg gjennom konfigureringen med riktig oppsett av dhcp etc? På forhånd takk for all hjelp Endret 11. juli 2004 av Metronome
OscarWoHA Skrevet 11. juli 2004 Skrevet 11. juli 2004 (endret) Jeg har Tele2 ADSL og kan godt gi deg min config om du forteller meg hvor jeg henter den... Endret 11. juli 2004 av CobraM
Metronome Skrevet 11. juli 2004 Forfatter Skrevet 11. juli 2004 Høres flott ut! For å hente ut config'en må du logge inn på modemet, noe du kan gjøre enkelt fra en vanlig browser. Bare skriv inn IP'en til modemet i browseren (om jeg ikke tar helt feil er 10.0.0.138 standard-ip'en) og logg inn med brukernavn/passord : 2elet/2elet Om alt går som det skal kommer du da inn i modemets konfigurasjons interface. Gå på advanced -> system -> backup config and thats it
OscarWoHA Skrevet 12. juli 2004 Skrevet 12. juli 2004 (endret) Dette skjer når jeg trykker på "Backup": Så lagrer vi configen... ... og laster den ned her. Da skulle du nok få nettet tilbake Endret 12. juli 2004 av CobraM
Metronome Skrevet 12. juli 2004 Forfatter Skrevet 12. juli 2004 herlig, ser ut til å ha fått fikset alt nå tusen takk for hjelpen, hyggelig at du tok deg tid til å hjelpe!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå