Blib Skrevet 9. juli 2004 Skrevet 9. juli 2004 Er det ikke mulig å skrive f. eks: $var = "spm"; $_POST['$var']; Har en lignende kode på sida mi, som ikke vil fungere. Hele greia ligger da inni en loop og $var endrer verdi for hver gang. Er det noen andre måter det kan løses på da?
dabear Skrevet 9. juli 2004 Skrevet 9. juli 2004 istedet for å fikle med autoglobale verdier kunne du lagt det i en vanlig array istedet. Fks <?php while('noe') { $array[] = 'noe'; } så kan du vise alt i $array med print_r($array); ?> Men tilbake til hoved spørsmålet ditt Hvis du vil ha $_POST[0] til å bli 'spm' kan du gjøre følgende <?php $var = 'spm'; $_POST[] = $var; print_r($_POST); ?> Vil du ha _POST[$var] til å bli 'spm' (altså innholdet i $_POST['spm'] er 'spm'): <?php $var = 'spm'; $_POST[$var] = $var; print_r($_POST); ?> Vil du sette $_POST[$var] til å finnes men ikke ha innhold: <?php $var = 'spm'; $_POST[$var] = ''; print_r($_POST); ?>
Blib Skrevet 9. juli 2004 Forfatter Skrevet 9. juli 2004 (endret) Nei, altså: $_POST['varnavn'] henter jo frem info fra et skjema. Men 'varnavn' varierer. Istedenfor et par av løsningene du kommer med kunne jeg jo bare skrevet PRINT($var);, men det er ikke det jeg ønsker. Jeg ønsker å hente frem verdien av feltet i skjemaet som har navn $var Edit: <input type='text' name='SpmNr1' value='Verdi'> <input type='text' name='SpmNr2' value='Annen Verdi'> <input type='text' name='SpmNr3' value='Tredje Verdi'> PHP for ($i = 1; $i < 5; $i++) { $variabelnavn = $_POST['SpmNr$i']; print $variabelnavn } Men $_POST['SpmNr$i']; gir meg zero uansett hva pga det er en variabel inni der. Endret 9. juli 2004 av Blib
jorgis Skrevet 9. juli 2004 Skrevet 9. juli 2004 Prøv å bytt ut enkeltfnuttene med dobbeltfnutter. $_POST["SpmNr$i"];
Blib Skrevet 9. juli 2004 Forfatter Skrevet 9. juli 2004 Prøv å bytt ut enkeltfnuttene med dobbeltfnutter. $_POST["SpmNr$i"]; Doh! Burde jeg ha testet på nytt. Ja, det fungerte. Takk. Testet det faktisk helt i begynnelsen, men hadde da et annet problem som gjorde at det ikke fungerte. Takker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå