Gå til innhold

Noen som har erfaring med Epson R300


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min mor har kjøpt en 300M (M=liten fargemonitor for bildevisning). Kommer til å prøve den i morgen. Jeg har lest et par tester av den, og den scorer veldig bra på foto, men litt dårligere på vanlig tekst, og på hurtighet.

 

Skal melde fra når jeg har prøvd den.

 

Tommy

Lenke til kommentar
Min mor har kjøpt en 300M (M=liten fargemonitor for bildevisning). Kommer til å prøve den i morgen. Jeg har lest et par tester av den, og den scorer veldig bra på foto, men litt dårligere på vanlig tekst, og på hurtighet.

 

Skal melde fra når jeg har prøvd den.

 

Tommy

Takker, hadde tenkt å kjøpe den imorgen, men jeg tror jeg venter på tilbakemeldingen.

 

takk igjen.

 

Digion

Lenke til kommentar

Hei,

 

hvert igjenom det samme valget som du driver med nå.

Jeg endte opp med Canon i865.

 

Litt av grunnen til dette er at alle skriverne jeg har hatt har hvert fra Canon og jeg har hvert super fornøyd med alle.

Epson R300 er også en god del dyrere i drift enn det i865 er.

 

Det som satt inn nåde støtet for meg her var at jeg var nede hos mac and carry på Ullevål stadion for å se test utskrifter fra R300, og det de viste meg kontra Canon skriveren var desverre ikke overbevisende, samt at jeg derfor viste at Canon er veldig mye billigere i drift så falgt valget på denne en gang til.

Canon er forøvrig en mye kjappere skriver.

 

Jeg har nå hatt skriveren i 4 mnd'er, og kan ikke si noe annet enn at jeg er storfornøyd så langt, fotoutskriftene blir knall bra, og utskriftene på cd plater er jo helt genial. :)

 

Kan anbefales.

Lenke til kommentar

Jeg har testet en R300 en del de siste ukene. Siden jeg ikke har noen Canon, eller annen fotoskriver å sammenligne med, kan jeg bare uttale meg om det jeg har sett. Jeg synes skriveren lager fantastiske bilder. Kameraet som er benyttet er et ixus 500, og bildene er tatt på full oppløsning.

 

Det eneste som trekker litt ned, er hastigheten. Den er ikke spesielt rask på fotoutskrifter, men vi har stort sett brukt 15x10 fotopapir, så da er ikke ventetiden så vanskelig å leve med.

 

Kan heller ikke sammenligne blekkbruken med noen annen, men jeg ser allerede at alle blekktankene er omkring 3/4 fulle, og det er ikke skrevet ut veldig mange bilder så langt, så muligens er den noe dyr i drift. Blekket koster 133 pr. beholder hos PSData. Jeg har litt problemer med å finne ut hvilket blekk som skal brukes på canon sine, men det er muligens billigere...?

 

Tommy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...