Gå til innhold

Finner ikke system.ini


Anbefalte innlegg

Hei jeg har nettop satt sammen en pc til kameraten min. Den bëstår av:

 

Elitegroup Photon AF1 Deluxe hovedkort(KT600)

AMD Athlon XP 2800+ 640kb 333FSB

GeCube Radeon 9600XT 128MB DDR DVI/TV

Seagate 120GB S-ATA 7200rpm 8 mb cache

Kingston 512MB DDR 400MHz CL3 (3-4-4)

 

Etter jeg hadde instalert Windows ME og alle drivere fungerte den i ca. 1 måned så kom denne meldingen opp i oppstarten:

 

finner ikke system ini. start opp ved hjelp av oppstarsdiskett og skriv inn scanrec/restore

 

Jeg prøvde med oppstarts diskett men d fungerte ikke, så jeg formaterte hardisken og instalerte windows på nytt. Men da jeg hadde instalert driverne og hadde restartet et par ganger kom meldingen opp på nytt :no:

 

Kameraten min er helt fra seg og maser og maser. Er det noen her som vet hvorfor denne feilen kommer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-nQdjz0

Har du antivirus på PC`n? Det kan være virus

Eller har du overklokka? Da kan en lignende beskjed komme hvis du overklokker for mye

Eller så kan det være RAM`en som ikke virker. Ta ut den ene hvis du har to eller bytt med noen du kjenner.

Lenke til kommentar

for det første, Win-ME er vel det minst brukbare OS'et MS noensinne har releaset :)

(Hilsen meg som har brukt windows siden 3.1 tia, og skyr langt unna linux)

så, løp å kjøp WinXP :) :)

 

 

Men, kjør en memtest ( MS har en bootbar Memtest cd image ett sted , google og du skal finne)

 

ellers så reboot via en dos disk, og sjekk om fila virkelig ligger der ;) og som andre også har foreslått, virus scanning er tingen!

 

/Pompel

Endret av Pompel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...