Gå til innhold

når dør NB? hvor mange volt osv..


klikko

Anbefalte innlegg

sitter på et DFI lanparty kort med en barton 2500 klokket til 11x225 = 2480 mhz...

 

så som topic sier... når bør jeg begynne å bekymre meg for northbridge tempen? primer akkurat nå og tempen er i MBM5 49c.. (noe jeg tror er litt mye)... men i nvidia system utility så viser det 40 c...

 

har vannkjøling på både cpu og nb....

 

har lyst å få klokket den litt lengre... cpu volt er forresten 2.0 (maks dessverre) og dimm V er 2.9 .. chipsett tror jeg står på auto... 1.5 eller 1.6V tror jeg...

 

gidder noen hjelpe meg litt? :dontgetit:

 

trenger særlig hjelp på det med chipsettet så tar gjerne imot tips! :)

 

specs :

 

amd xp 2500@2480mhz

dfi lanparty rev b

ocz e.b 3500

rage pro pci 8 mb <- geforce ti-4400 kortet mitt DØDE idag! :(:(:(

fsp 400w

seagate 120 gb 8 mb cache

Endret av klikko
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor høy temp den tåler vet jeg ikke noe om men tåler vell 40c.

40c på nb med vannkjøling er ikke det litt ekstremt?

fullt mulig! :w00t: jeg aner rett og slett ikke... før jeg bytta så var den kjøleribba som stod der VELDIG varm ihvertfall... langt over 40c kjentes det ut som...

Lenke til kommentar
Hos meg ligger vel NB-temp på ca. 45grader ved load. NB tåler endel varme ;) Blir ustabilt før det er noen fare. Er mange som kjører med standardkjøleren på høy FSB (250+). Somregel trenger en ikke høy VDD for å nå høyt, så tempraturen er sjelden noe problem.

høy vdd? hva mener du? :blush:

 

er det viktig med litt kjøling på sb også eller? den blir også veldig varm... en vifte kan vel ikke skade... men jeg gidder ikke hvis det ikke er nødvendig (hater vifter)

 

takker for svarene folks!

 

NB tåler endel varme før den DØR! Spørs hvor varm den kan bli før det fører til ustabilitet. Det kan du finne ut

 

LOZER 

 

ja jeg prøver å finne ut det... men det hadde vært fint om noen som hadde litt greie på dette kunne si meg hva som er maks V å fore nb med... :)

Endret av klikko
Lenke til kommentar

høy vdd? hva mener du?  :blush:

VDD=Spenningen til NB. Lanparty-kortene klarer somregel høy FSB uten alt for høy VDD. Jeg kjører til vanlig 240MHz FSB, da med VDD på 'auto'

 

er det viktig med litt kjøling på sb også eller? den blir også veldig varm... en vifte kan vel ikke skade... men jeg gidder ikke hvis det ikke er nødvendig (hater vifter)

Feks NF7-S har ikke kjøling på SB i det hele tatt, så den lille ribben som sitter på Lanparty skal holde i massevis. Blir den for varm, vil du få problemer med lyd og lan. Dette oppstår somregel ved ca.245-250MHz og oppover. Så det skader ikke å ha litt luftflyt over ribben.

 

ja jeg prøver å finne ut det... men det hadde vært fint om noen som hadde litt greie på dette kunne si meg hva som er maks V å fore nb med... :)

Det skal hvertfall ikke være noe problem å kjøre kortet på 1,9v VDD med standardkjøleren. Ved 2v+ burde man seriøst begynne å vurdere noe bedre ;)

Lenke til kommentar
så den lille ribben som sitter på Lanparty skal holde i massevis. Blir den for varm, vil du få problemer med lyd og lan

 

hmm jeg har problemer med lyd og lan da... til tider bare stopper nettverket å fungere og andre ganger slutter winamp bare å spille sanger... og jeg kjører bare 220 fsb....

 

men hva slags cpu type har du egentlig?

Lenke til kommentar
hmm jeg har problemer med lyd og lan da... til tider bare stopper nettverket å fungere og andre ganger slutter winamp bare å spille sanger... og jeg kjører bare 220 fsb....

Dette kan komme av BIOS'en. Les denne tråden på XS. Der er det testet litt av hvert av betabioser, og det finnes også linker til dem utover i tråden. Kjører selv en som i tråden blir omtalt som "505 T6 1/31" Her ligger også et utvalg BIOS'er tilgjengelig.

 

men hva slags cpu type har du egentlig?

 

Frem til nå nylig hadde jeg en Barton 2500+, men kjører for øyeblikket en XP-M 2400+ 35w. Sliter med å få maskinen stabil på over 240MHz FSB. Dette gjelder med begge CPU'ene. Kan kjøre superPI opp til 255, men det er da det eneste som fungerer :p

 

På 240MHz FSB er forresten maskinen stabil som fjell, og jeg har hverken problemer med lyd eller LAN.

Lenke til kommentar
hmm jeg har problemer med lyd og lan da... til tider bare stopper nettverket å fungere og andre ganger slutter winamp bare å spille sanger... og jeg kjører bare 220 fsb....

Dette kan komme av BIOS'en. Les denne tråden på XS. Der er det testet litt av hvert av betabioser, og det finnes også linker til dem utover i tråden. Kjører selv en som i tråden blir omtalt som "505 T6 1/31" Her ligger også et utvalg BIOS'er tilgjengelig.

 

men hva slags cpu type har du egentlig?

 

Frem til nå nylig hadde jeg en Barton 2500+, men kjører for øyeblikket en XP-M 2400+ 35w. Sliter med å få maskinen stabil på over 240MHz FSB. Dette gjelder med begge CPU'ene. Kan kjøre superPI opp til 255, men det er da det eneste som fungerer :p

 

På 240MHz FSB er forresten maskinen stabil som fjell, og jeg har hverken problemer med lyd eller LAN.

ok takker man! :thumbup:

 

må studere litt da :) ... men en ting til.... er pci/agp lock en ting jeg må skru på i bios eller er dette på hele tiden?.... bare lurer for skjermkortet mitt (geforce ti 4400) døde nylig uten å ha klokket det i det hele tatt.. er vel fordi jeg kjørte det vifteløst med heatpipe....ble kanskje for varmt...har ikke stilt på agp V .... :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...