music-pilot Skrevet 4. juli 2004 Skrevet 4. juli 2004 Satt og spilte Championship Manager med en kompis da PC'n begynte å ule. Undersøkte litt på HW forumet om hvilke temperaturer folket har skrevet om i diverse poster, så vidt jeg kan se ligger mine temperaturer på et nogen lunde akseptabelt nivå, men fortsatt ikke helt betrygget. Leste om SpeedFan i en post og installerte det. SpeedFan viser som følger: Fan01: 0 RPM (har jeg en defekt vifte?) Fan02: 3154 RPM Fan03: 1962 Temp2: 52 (grader celsius) symbolet foran denne tempen er en flamme! Regner med at det ikke er helt bra? Temp3: -48 .... hmm, ja, det er et minus tegn foran. Temp1: 46 (Fan01 og Temp2 står på samme linje) Disse tallene er mens jeg surfer på nettet og hører musikk samtidig, altså ingen større påkjenninger for maskinen, har ikke forsøkt å se hva temperaturene blir under spilling. Noen som utifra dette klarer å si hvorfor jeg fikk den alarmen? -Vidar
ViperOz Skrevet 4. juli 2004 Skrevet 4. juli 2004 (endret) hadde vert litt kjekt å vite hva for en sensor som er cpu temp da , men det var ikke veldig høye tempraturer da .. hvis en av desse er hk temp så er det kanskje litt høyt.. kanskje vert en ide og teste hvor varm den blir under load .. med ett krevende spill eller noe .. den sensoren som viser minus grader : tror ikke den er noe og bry seg om .. hehe sikkert en bios instilling som gjør at lyden kommer , står sikkert på 60c eller noe i bios .. når cpuen din blir varmere enn dette kommer det "fine" lyder .. men test hva temp blir på load ,, Endret 4. juli 2004 av ViperOz
music-pilot Skrevet 4. juli 2004 Forfatter Skrevet 4. juli 2004 OK. Skal prøve med litt load i morgen, har noen her som ville sette lite pris på å bli vekt av en ufyselig alarm på denne tiden . Får vel også prøve å finne ut hvilke målinger som hører til hvilke komponenter da. takk så langt
Sjefern Skrevet 4. juli 2004 Skrevet 4. juli 2004 bare å gå inn i bios og forandre på den 60graders regelen til 65grader isteden. Eller dra på bensinstasjonen å blåse ut all støvet av dataen
music-pilot Skrevet 4. juli 2004 Forfatter Skrevet 4. juli 2004 (endret) Ok. Da prøvde jeg meg med et spill igjen, spillte så intenst jeg bare klarte for å maksimere tempen , kom opp på 70 grader og alarmen gikk eller rettere sagt kom. Gikk i BIOS og fant ut at CPU alarmen skal gå på 70 og shutdown er på 75 grader. Er det den hersens sommeren sin feil tro... Har ikke vært noen alarmer under vinteren. Jaja da er det vel bare å invistere i ny vifte Når jeg tar bort sidedøra på kabinettet synker temperaturen med ca. 6 grader, men det er vel ikke den smarteste form for ventilering i lengden. EDIT: I BIOS så jeg noe som het "chafan05" den stod på 0 RPM, er det en vifte som er defekt? Endret 4. juli 2004 av music-pilot
Admin'c Skrevet 4. juli 2004 Skrevet 4. juli 2004 er nok en strømkontakt på hovedkortet til en ekstra vifte. selvbygg? 70er over smertegrensen...
DArkwIng Skrevet 4. juli 2004 Skrevet 4. juli 2004 speedfan viser flamme når tempraturen kjem over den fastsatte tempraturen, den tempraturen kan du sette sjøl.
music-pilot Skrevet 4. juli 2004 Forfatter Skrevet 4. juli 2004 Selvbygget, men ikke av meg Jeg får vel levere den en plass, tørr ikke begynne å fikle selv med det dere. Takk for hjelpen
music-pilot Skrevet 4. juli 2004 Forfatter Skrevet 4. juli 2004 Har forresten en vifte i sidedøra, men den er ikke kobla noe, har bestandig syntes at det var litt merkelig, men ikke gjort noe mere med det siden jeg aldri før har hatt noen liknende problemer. har ingen anelse om hvor slikt skal plugges inn.
bengh Skrevet 4. juli 2004 Skrevet 4. juli 2004 Speedfan regulerer hastigheter på vifter som du definerer selv. Grunnlag for hastighet for vifter og alarmer (flamme) stiller du også inn selv. Hastigheten kan være fra 0 til 100 % av max hastighet på vifte. Trengs ikke kjøling kan vifta stå på 0 rpm. Hvis du er usikker på hva du holder på med bør du ikke bruke slike programmer da du i verste fall kan brenne prosessor. Selv bruker jeg Speedfan 4.13 og er meget godt fornøyd. Har Aopen HK og brukte derfor Silentex tidligere, men Speedfan er mye bedre.
music-pilot Skrevet 4. juli 2004 Forfatter Skrevet 4. juli 2004 Har heldigvis ikke vært dristig nok til og stille på noe. De to viftene som er registrert står på 100%
Shaper Skrevet 4. juli 2004 Skrevet 4. juli 2004 uanz, 50 grader er fin temp det, jeg har det i windows selv og har ingen problemer med temp. Ikke tenk så mye på det du.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå