CareBear2k Skrevet 3. juli 2004 Skrevet 3. juli 2004 (endret) Hei.. jeg har lan med noen stykker her hjemme nå. jeg skriver bare \\pc1 foreksempel også kommer jeg innpå der alle de delte mappene til pc1 ligger.. men når de skriver \\pc2 (som er min pc) så kommer det opp en feilmelding som lyder slik : Finner ikke \\pc1. kontroller at du skrev riktig, og prøv på nytt . visst du vill søke etter en fil,klikker du på startknappen og deretter søk. hva er galt. Vi er alle i samme arbeidsgruppe ingen har brannmur på og de har skrevet navnet riktig. Takker for alle svar. Mvh Aleksander edit: nå har jeg klart å fått til at de finner meg. men det kommer opp enda en feilmelding der det står at de ikke har tilgang til netverksressursen og at de må kontakte systemansvarlig edit2 : vi har en vanlig adsl linje fra Tiscali (724/128) Vi deler internetten med en vanlig SMC hub med 5 porter ja alle har de samme innstillingene som arbeidsgruppe osv ingen av oss har brannmur.. Endret 4. juli 2004 av CareBear2k
ostepopp Skrevet 3. juli 2004 Skrevet 3. juli 2004 Et tips hvis du har WinXP og har deaktivert enkel fildeling: Deaktiver alle sharene dine, deaktiver Gjeste kontoen. Aktiver "enkel fildeling". Aktiver Gjestekontoen. Enable sharene dine. Nå skal det fungere hvis du har dette problemet. Nå kan du deaktivere "enkel fildeling" hvis du ønsker de avanserte instillingene.
CareBear2k Skrevet 3. juli 2004 Forfatter Skrevet 3. juli 2004 du kan jo først prøve å skrive \\ istedet for // skrev feil.. hehe
Knight_ospr Skrevet 4. juli 2004 Skrevet 4. juli 2004 Har du sjekket at nettverkinstillingene er like på begge maskinene. Har du slått på xp innebyggete brannmur på 1 av maskinen, og ikke den andre?
CareBear2k Skrevet 4. juli 2004 Forfatter Skrevet 4. juli 2004 Bruker bare vanlig norton antivirus 2003
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå