Gå til innhold

Bygge meg trekabinett


Anbefalte innlegg

Heisann,

 

har alltid hatt en liten drøm i bakhodet om å bygge mitt eget kabinett, og nå får noen dager siden fikk jeg enda mer lyst når jeg leste et par worklogs her, og jeg har sommerferie og har ingen andre planer enn Norway Cup 24-31 Juli, så jeg har nokså god tid.

 

Men, jeg vet ikke helt hvordan kassa mi vil bli seende ut, men den kommer til bli nokså brei, det kan jeg avsløre.

Men før jeg planlegger noe mer her, så må jeg vite en ting, for meg er planker planker, så jeg har nada peiling på hvilken tre sort jeg må lage denne kassa i.

Tenker meg en ramme, vet ikke størrelse enda, men en firekantet ramme, med vegger rundt, enkelt og greit, men hvilken tresort?

Når jeg får vite dette kommer jeg til å planlegge mer, også løpe opp på Byggeren og svi penger.

Er nokså trøtt nå, så jeg beklager om jeg uttaler meg dårlig :blush:

 

Tar også imot tips

Takker for alle svar

 

Med vennelig hilsen

Vegard

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du har samme tanke gang som meg bygger man ikke i høyden som diablito så bygger man i bredden. jeg lager som du sikkert vet en kasse eller en kubbe som jeg har kalt den. jeg har virkleig sansen for rette linjer og stilrenhet. kanskje derfor jeg liker volvo 740/760. (offtopic) beklager :p bare du har planene klare. bruker du sketchup?

Lenke til kommentar

jeg bygger 36 cm i bredden noe som gjør at jeg får fin plass til en evt. vannkjøling med tiden. jeg har tatt 2-3 donor kabinett som jeg har ribbet. det mener jeg er lurt fra disse har jeg bla. hentet brønnene og HK Brett. samtidig som de gir stål til å bygge andre detaljer i kabinettet. jeg er veldig glad for at jeg har valgt HK brett istedet for å lage det selv. nå kan jeg bruke det til andre hk når jeg engang til høsten skal bytte mitt.

Lenke til kommentar

Ja, jeg bruker Sketchup, men skjønner ikke mye ut av det.

Ja, jeg er ganske inntresert og positivt innstilt på prosjektet ditt, Haukeboe!

Jeg velger å ta den nokså brei fordi jeg messansynelig skal ha vannavkjøling med tiden.

 

Btw, noen som vet sann ca. hva det koster for kryssfinèr? Trenger en ca. pris.

 

 

Takk for all hjelp.

 

Mvh

Vegard

Lenke til kommentar
Ja, jeg bruker Sketchup, men skjønner ikke mye ut av det.

Ja, jeg er ganske inntresert og positivt innstilt på prosjektet ditt, Haukeboe!

Jeg velger å ta den nokså brei fordi jeg messansynelig skal ha vannavkjøling med tiden.

 

Btw, noen som vet sann ca. hva det koster for kryssfinèr? Trenger en ca. pris.

 

 

Takk for all hjelp.

 

Mvh

Vegard

Kjøpte 240*120 cm kryssfiner plater for 220.. eller noe slikt. Disse platene var 4mm tjukke. 4mm er egentelig ganske tynt, men jeg har laget en ramme til kabinettet mitt som jeg bare har tenkt å montere plattene på.. er noe mer arbeid men jeg håper det blir bedre.. lettere å montere stasjet inni også... fordi man bare har noen tynne rammer.. så kan man montere "deksel platene" på når hovedkortet, hardiskene og alt er ferdig monert å testet.. slipper trange kroker osv...

Endret av acon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...