Gå til innhold

Frankriket med kamera?


Anbefalte innlegg

hei...
jeg skal til Frankriket om noen dager. Til Nice, St. Rafael og Paris. Har selvfølgelig lyst til å ta med mitt DSC-F828, men har hørt at det er utrolig dyktige tjuver der nede. Og vet ikke om jeg tør, hadde vært veldig trist om det ble stjålet. Så lurte jeg på om det er noen som vet om det finnes en forsikring som det ikke er noen egenandel på. Og som dekker kamera OG tilbehør...
Takker for all hjelp her.

F828
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mitt kamera ble ødelagt i Frankriket. Jeg hadde da 2 forsikringer - og gikk

først til den ene, der fikk jeg alle pengene igjen. Så da var det jo ingen vits i å

bruke den andre...

 

Men jeg angrer litt på at jeg ikke brukte forsikringen min på mobilen, at jeg

ble ranet og mange andre ting (dette var i England imidlertid).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Reiseforsikringen dekker tyveri, brann, ran, bilulykke, naturkatastrofer, men ikke det som på forsikringsspråket går under "plutselig uforutsette hendelser". Skades kameraet på en måte som ikke er spesifisert i vilkårene, får du ingen erstatning. Jeg ødela kameraet mitt på ferie for ca. en måned siden, og fikk avslag. Det finnes derfor en variant som heter verdiskadeforsikring, som dekker det reiseforsikringen ikke gjør. Med den er du trygg hvis du får en støtskade på kameraet, en ripe i objektivet eller mister det i Seinen.

 

Nå har jeg nettopp kjøpt et EOS 300D, og det var en selvfølge for meg å forsikre det. Jeg tok med mitt lille kompaktkamera i samme slengen. Forsikringssummen ble til sammen satt til 15 000, og for det betaler jeg i overkant av 400 kr. Ikke så veldig billig, men ingen blodpris heller.

 

Oppdatert: Ops, så ikke datoen - men dette er forhåpentligvis relevant for flere. :cool:

 

Kjetil

Endret av KjetilHav
Lenke til kommentar

Hei!

Selvfølgelig skal du ta med kameraet ditt til Frankrike, skulle bare mangle. Tyver finnes over alt, men tar du dine forholdsregler er du ganske trygg.

Penger/kort og pass bærer du i en pose innenfor skjorten (de fleste banker har slike som du får gratis hvis du spør) og kamerabagen bærer du på magen.

De fleste tyver opperer på overfylte trikker og plasser hvor det er tett med mennesker.

Vær ekstra orvåken hvis en pen ung pike viser interesse for deg, de er som oftest lokkeduer. Har selv aldri blitt frastjålet noe, men så har jeg også alltid ventet med

cognac'en til kamerabagen har blitt trygt anbragt på hotellrommet.

God tur!

mvh

s-ki

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...