Anne G Skrevet 1. juli 2004 Skrevet 1. juli 2004 Blir det noen forskjell om jeg innstiller på Auto eller P uten å gjøre endringer? Det står i bruksanvisning at ved P justerer kameraet automatisk lukkertid og blenderåpning. Er ikke det det samme som skjer ved Autoinnstillingen?
rulleguru Skrevet 1. juli 2004 Skrevet 1. juli 2004 På P har du nok flere valg, blitz av/på, valg av fokuspunkter osv
Anne G Skrevet 2. juli 2004 Forfatter Skrevet 2. juli 2004 Ja, det vet jeg. Jeg mener nå jeg setter valget til P og ikke gjør noe mer unntatt å trykke på utløseren. Altså ingen spesielle innstillinger, bare ren P. Blir det det samme som å velge Auto?
Black Star Skrevet 3. juli 2004 Skrevet 3. juli 2004 Blender og lukker settes på det samme som ved auto, bortsett fra at det ved full auto tas i betraktning at blitsen blir aktivert hvis det er mørkt.
Mr.Elendig Skrevet 20. juli 2004 Skrevet 20. juli 2004 (endret) I P så justerer heller ikkje kameraet iso automatisk (hvis du ikkje har forandra i menyen) du kan og bruke komandohjulet til å forandre forholdet imellom lukker/blender. Edit: Blenderprioritet 'A' er ofte den beste mkodusen å fotografere med, siden du då har kontroll over dybdeskarphet. Ellars så foretrekker eg P over auto. p.g.a. fast fokuspunkt, justering iso/wb og manuel kontroll over blits. Endret 20. juli 2004 av Mr.Elendig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå