Gå til innhold

Nytt Headset, Høykvalitets


Anbefalte innlegg

Kan jo kjøpe deg Sony MDR-V700DJ da ;) tåler 3watt ellernoe som er endel for hodetelefoner. Har god bass og tåler endel "trøkk" :) Ellers er jo Sony MDR-500 ett valg da...

Har dette sjølv (2mnd) og er veldig nøgd med det som vert levert. Har enda ikkje testa dei for det ytterste (tørr ikkje å skade ørene ;)) Dei kan vere vonde å ha på den første tida, dei er nemleg ganske stramme. Det vert du vandt med etter kvart og man utvidar det gjerne litt.

 

Lyden er heilt toppers utifrå mitt lydbilete, men så er eg ikkje så veldig erfaren på det punktet. Har også hørt rykter om at plastikken sprekker etter om lag eit år, dette er eg litt usikker på, men det er verdt å sjekke opp. Det er ikkje noko kjekt å sitte med øydelagt headset til 2k etter berre eit år. Alt i alt er eg storfornøgd :blush:

 

Edit: Yay.. post 100 :w00t:

Endret av rener
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

om du har tenkt og gå for grado vil jeg igjen anbefale og bestile fra usa evt få en du kjenner i usa til og bestille for deg. sparer endel på det, feks grado rs1 koster 9000 på hif-center kjeden, mens den koster 4900(695$) på headroom må regne endel ekstra for frakt og muligens noe moms.

men uansett ser ut som du er mer interessert i hd 600 eller 650, men er jo liten vits å gå for 650 med mindre du investerer i en bra amp og da.

Lenke til kommentar

Hmm, Lurer på hva som er best av Grado RS225 og Sennheiser HD650?

 

Anyways, om noen har en webbutikk med Sennheiser modeller, HD650 etc ville det vært fint med en link, leter etter det selv, alt jeg finner er Microplex:)

 

---

Ang. dette med amp etc.

Et godt lydkort burde vel være nok?

Lenke til kommentar
http://www.headphone.com/layout.php?topicID=3&subTopicID=26 i usa

http://home.t-online.de/home/meier-audio/ tysk

husk at stock kablene som følger med hd 600 og 650 er ikke de aller beste, skal vist merke endel forskjel om du kjøper noen andre, som feks OEHLBACH som koster rundt 50$, får andre dyrer og men spørs jo hvor mye du vil bruke.

Hmm ingen som vet om noen norske?

Blir utrolig dyrt med tax og moms om jeg skal kjøpe fra USA eller andre land..

Lenke til kommentar

det er vel litt offtopic egentlig :p siden han vill he high end phones.

men joa hd515 gir jo valuta for penga som de aller fleste sennheiser phonesa gjør, men ville nok hivd på 2 lapper till og gått for hd555 vis du er ute etter noe i den prisklassen

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd diverse hodetelefoner de siste år, og sitter igjen med en del forskjellige erfaringer som jeg skal prøve å dele.

 

Av utstyr har jeg i dag:

Beyerdynamic DT880

Beyerdynamic DT770 Pro

Beyerdynamic DT231 Pro

Audio-Technica W1000

 

Har hatt disse også:

Sennheiser HD600

Sennheiser HD280 Pro

Beyerdynamic DT831

 

Jeg har også en Mapletree Audio Ear++ rørforsterker til hodetelefonene.

 

Som flere har sagt allerede; Ikke spill for høyt, uansett. Du skader ørene veldig fort, og du merker det ikke før det er for sent. Er lyden både høy og forvrengt, ber du om øresus.

 

Det er forsåvidt ikke så vanskelig å sprenge elementene, det er ikke nødvendigvis det høye volumet som gjør det, men heller hva man driver dem med.

Stapper man hodetelefonen i lydkortet og peiser på, er det ikke allverden som skal til for å ta knekken på elementene.

 

For å spille høyt med god lyd også trenger du selvfølgelig noen gode hodetelefoner, men også en forsterker. IKKE direkte fra lydkortet, det forvrenger altfor fort.

Spesielt Sennheiser HD650 som du har kjøpt, fortjener en egen forsterker. Lydkortet greier ikke drive dem ordentlig, og kan fort skade elementene pga. for lite effekt.

 

Nå er dessverre utvalget av hodetelefonforsterkere ganske begrenset i norske butikker. Lyric Hifi i Oslo har Creek OBH-21 som er absolutt brukbar. Prisen er 1.737,-.

Info her: www.lyrichifi.no

 

Jeg anbefaler sterkt å ta en titt i utlandet.

Meier Audio i Tyskland er allerede nevnt, de lager svært bra forsterkere til svært gode priser.

 

Headroom i USA er også nevnt, og de har også meget gode saker. Her må man være litt obs på 110 volt greia.

Det er svært mye bra info på sidene til Headroom, også karakterer til de forskjellige sakene de har, så bruk litt tid og les litt. Det lønner seg.

 

 

Når det gjelder selve hodetelefonene, har du fått tak i noe av det beste på markedet, så bare få tak i en forsterker du, så har du MEGET bra lyd.

 

Beyerdynamic tåler muligens litt mer juling enn Sennheiser, og lyden er minst like bra. Skal man ha maks bass, er DT770 rå. Denne trenger forsterker for å yte sitt beste, dog.

Beyers nye DTX-serie er verdt en titt, prisene er bra og de tåler mye.

 

Beyerdynamic DT880 mener jeg er vel så god som Senn HD650, men det er selvfølgelig smak og behag.

 

 

For de som er litt mer eventyrlystne, kan de ta en titt her: www.audiocubes.com.

Dette er et firma som har spesialisert seg på japansk lydutstyr som vanligvis ikke eksporteres til andre land. Jeg fikk mine Audio-Technica herifra, og de er råbra.

 

Til slutt vil jeg oppfordre til å ta en tur innom www.head-fi.org, her finnes det uvurderlig info om ALT av hodetelefon-relaterte greier.

Man må bruke litt tid, men det er det verdt hvis du liker god lyd.

 

Det var noen få tips, men bare spør om det skulle være noe.

 

Mvh

Jens

Lenke til kommentar
Jeg har prøvd diverse hodetelefoner de siste år, og sitter igjen med en del forskjellige erfaringer som jeg skal prøve å dele.

 

Av utstyr har jeg i dag:

Beyerdynamic DT880

Beyerdynamic DT770 Pro

Beyerdynamic DT231 Pro

Audio-Technica W1000

 

Har hatt disse også:

Sennheiser HD600

Sennheiser HD280 Pro

Beyerdynamic DT831

 

Jeg har også en Mapletree Audio Ear++ rørforsterker til hodetelefonene.

 

Som flere har sagt allerede; Ikke spill for høyt, uansett. Du skader ørene veldig fort, og du merker det ikke før det er for sent. Er lyden både høy og forvrengt, ber du om øresus.

 

Det er forsåvidt ikke så vanskelig å sprenge elementene, det er ikke nødvendigvis det høye volumet som gjør det, men heller hva man driver dem med.

Stapper man hodetelefonen i lydkortet og peiser på, er det ikke allverden som skal til for å ta knekken på elementene.

 

For å spille høyt med god lyd også trenger du selvfølgelig noen gode hodetelefoner, men også en forsterker. IKKE direkte fra lydkortet, det forvrenger altfor fort.

Spesielt Sennheiser HD650 som du har kjøpt, fortjener en egen forsterker. Lydkortet greier ikke drive dem ordentlig, og kan fort skade elementene pga. for lite effekt.

 

Nå er dessverre utvalget av hodetelefonforsterkere ganske begrenset i norske butikker. Lyric Hifi i Oslo har Creek OBH-21 som er absolutt brukbar. Prisen er 1.737,-.

Info her: www.lyrichifi.no

 

Jeg anbefaler sterkt å ta en titt i utlandet.

Meier Audio i Tyskland er allerede nevnt, de lager svært bra forsterkere til svært gode priser.

 

Headroom i USA er også nevnt, og de har også meget gode saker. Her må man være litt obs på 110 volt greia.

Det er svært mye bra info på sidene til Headroom, også karakterer til de forskjellige sakene de har, så bruk litt tid og les litt. Det lønner seg.

 

 

Når det gjelder selve hodetelefonene, har du fått tak i noe av det beste på markedet, så bare få tak i en forsterker du, så har du MEGET bra lyd.

 

Beyerdynamic tåler muligens litt mer juling enn Sennheiser, og lyden er minst like bra. Skal man ha maks bass, er DT770 rå. Denne trenger forsterker for å yte sitt beste, dog.

Beyers nye DTX-serie er verdt en titt, prisene er bra og de tåler mye.

 

Beyerdynamic DT880 mener jeg er vel så god som Senn HD650, men det er selvfølgelig smak og behag.

 

 

For de som er litt mer eventyrlystne, kan de ta en titt her: www.audiocubes.com.

Dette er et firma som har spesialisert seg på japansk lydutstyr som vanligvis ikke eksporteres til andre land. Jeg fikk mine Audio-Technica herifra, og de er råbra.

 

Til slutt vil jeg oppfordre til å ta en tur innom www.head-fi.org, her finnes det uvurderlig info om ALT av hodetelefon-relaterte greier.

Man må bruke litt tid, men det er det verdt hvis du liker god lyd.

 

Det var noen få tips, men bare spør om det skulle være noe.

 

Mvh

Jens

Nice, takk for tips:)

 

Har bare et spørsmål om amp og slikt,

finnes det lydkort som gjør jobben like bra som en amp?

Dvs. Lydkort av litt dyrere klasse?

 

Eller må jeg kjøpe ekstern amp? :)

 

Har tenkt og kjøpe en amp eller nytt lydkort, men må

bare få "regenerert" litt penger først!

Lenke til kommentar

Nei, så vidt jeg vet finnes det ingen fornuftig prisede lydkort med bra hodetelefon-utgang.

 

Men Headrooms Bithead virker som et genialt produkt. Både USB-lydkort med forsterker og bærbar forsterker til MP3-spilleren. Har lurt på denne selv.

 

En HD650 fortjener selvfølgelig enda råere forsterkere for å yte maksimalt, men dette koster mye penger, og jeg tror du kommer et bra stykke med en Bithead.

Lenke til kommentar

http://www.ljudmakarn.se/view.asp?art_id=289

gå for denne om du har penga, driver hd600/650 bra, får kjøpt den fra sverige.

er andre amps men da må du enten bestille fra usa/uk/tyskland.

quote fra head-fi.org:

"Nothing at all stands out as being wrong with it to be honest, it comes across as a very powerful, clean, warm and fast amp, its at least as good, if not better, as any headphone amp I've had so far, which includes the £200+ Corda HA-1, £275 Perreaux SXH1 and £250 X-Can v3."

og dette går igjen fra de fleste som har testa den.

finnes i svart å

 

regaear.jpg

Endret av asimov
Lenke til kommentar

Jepp, Rega Ear fikk også hederlig omtale i Lyd&Bilde for en stund siden.

Den er definitivt verdt den prisen.

 

Vi kan også ta med Creek OBH-21, denne koster 1.737,- hos Lyric Hifi i Oslo.

Den finnes også som OBH-21SE med en bedre strømforsyning, denne koster 2.795,-.

Disse skal ikke være så ille, og kan kjøpes over disk i Norge, ganske sjeldent.

 

www.lyrichifi.no

www.creekaudio.com

 

 

BTW, hodetelefonene på bildet, Beyerdynamic DT531, gir mye godlyd for pengene. Hvis man kan finne dem...

 

JL

Lenke til kommentar

Dette er fantastisk,

Jeg har nå fått meg SHHD650, og kan ikke beskrive hvor stor

glede disse gir meg:)

 

*UTROLIG* pressisjon, bass og lyd gjengivelse, det må simpelthen

oppleves for og kunne forstås:)

 

Har vært borti mye av headset og stereoer, og ingenting har kunnet måle seg med denne lyd kvaliteten og bassen:)

Lenke til kommentar
Har vært borti mye av headset og stereoer, og ingenting har kunnet måle seg med denne lyd kvaliteten og bassen:)

Bra du ble fornøyd!

 

Det du skriver der om at det headsettet er det beste du har hørt av alt, så kom jeg på en krangel med en kompis.

 

Han sier at et anlegg _bestandig_ er _mye_ bedre enn headsett, uansett prisklasse.

 

Men som du konkluderer med, Headsett i en øvre prisklasse er utrolig bra!

 

Dessuten tar det mindre plass og strøm, du får heller ikke nabolaget på nakken :p

Endret av BrAtTeRn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...