Gå til innhold

Canon PowerShot A80 vs. Canon Digital Ixus 500


Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøpe meg et digitalkamera, og har kommet frem til disse to kameraene.

 

Så langt har jeg A80 som favoritt, fordi jeg synes den har mindre minus enn ixus (jeg bryr meg ikke om stil), men er det noen opplagte ting som gjør at jeg burde velge Ixus istedet?

 

EDIT: jeg vil ikke bruke mere enn 4000 kroner, for jeg tar ikke så mange bilder at jeg vil investere for mye i det.

Endret av sundby
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte A80 for noen uker siden selv, og er veldig fornøyd med kameraet ut i fra prisen. Eneste minus jeg kan gi det er treg autofokus, men det er ikke noe ukjent fenomen når vi snakker om Canon.

 

Jeg synes også størrelsen på A80 er helt fin, du får litt mer å holde i samt litt stødigere pga. tyngden i 4xAA batteriene. Den vridbare skjermen er helmaks, vant til dette fra videokamera og dette var en av grunnene til at jeg gikk for A80.

 

Batteritiden er vanvittig bra, bruker Hähnel 2350mAh batterier.

 

Eneste grunnen jeg kan se som pluss for IXUS 500 er størrelsen.

 

Skulle jeg vurdert noe annet, så hadde det blitt S50. Den får du vel fortsatt tak i, og prisen er ikke så langt unna A80. Jeg sto mellom disse, og valgte A80 pga. displayet og at jeg liker fasongen på A80 bedre enn S50 (dessuten er "døra" foran objektivet på S50 en merkelig konstruksjon).

Lenke til kommentar

Ja, Poweshot Ax0-serien er 'storebroren' til IXUS... flere funksjoner, bedre optikk, bedre batterikapasitet, samt mere ekstrautstyr

 

At A80'en har 1 megapixel mindre enn IXUS500 er ikke noe du kommer til å merke... selv om jeg nesten kan garantere at A80 har bedre bildekvalitet enn 500'en nettopp pga optikken

 

www.canon-europe.com IXUS500 vs PS A80 comparison

 

merk: A80'en mangler desverre en del funksjoner ført opp i denne tabellen, aner ikke hvorfor

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...