Gå til innhold

Overklokke en pII?

ebso86

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg fikk kjørt min p11 på 112fsb[orginalt 100] , 392MHz :thumbup:

Har du "bra" minne kan du jo gå lengre. Du kan jo prøve å skaffe deg en celly med 66fsb , de kan jo klokke laaangt , fordi har jo høyere mp en p11.

Celleron e drit, selv om du klokker denne så er den lang bakk pII.

JEg har gamel Cinet pc med PII 333 så fekk jeg tak i celleron 466 og bytte denne med pII. Etter 30 min bytte jeg tilbake ...

Man merker ved selve win 98 oppstart at det gikk tregere.

Det var dumt du hadde PII 350 da den går på 100Mhz Fsb. Med en 300Mhz (66Mhz Fsb) hadde du bare satt opp Fsb til 100 Mhz og fått deg en 450Mhz.

Du kan jo alltids prøve som nevnt å sette opp Fsb'en på f'eks 112 Mhz, men systemet er ikke bestandig like stabilt etterpå. Det må du nesten bare prøve selv hva den klarer.

Et mindretall av 350Mhz er ikke multiplikaterlåst, så det kan jo være verdt å prøve. Hvis det ikke fungerer får du svart skjerm og må sette tilbake til riktig setting igjen.

Jeg fikk kjørt min p11 på 112fsb[orginalt 100] , 392MHz :thumbup:

Har du "bra" minne kan du jo gå lengre. Du kan jo prøve å skaffe deg en celly med 66fsb , de kan jo klokke laaangt , fordi har jo høyere mp en p11.

Celleron e drit, selv om du klokker denne så er den lang bakk pII.

JEg har gamel Cinet pc med PII 333 så fekk jeg tak i celleron 466 og bytte denne med pII. Etter 30 min bytte jeg tilbake ...

Man merker ved selve win 98 oppstart at det gikk tregere.

Jeg vet at celly er dårlige saker ja , men poenget var at de klokker gjerne litt lengre pga. fsb.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...