Gå til innhold

HK og RAM kompabilitet, noen som vet?

phun-ky

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Altså: delene skal passe sammen, men du burde heller valgt pc3200 istedenfor pc2700. Men gjort er gjort. Du merker sikkert ikke forskjell ;)

EDIT: Ja, nå når linkene virker, kommer det fram at hovedkortet kun støtter 333MHz. Men det er bussen som har max 333MHz, selvfølgelig, siden det er socket A. Derimot, når du ser nærmere på spesifiksjonene, ser du følgende:

Minne

Støttet RAM-teknologi: DDR SDRAM

RAM installert (maks): 0 MB / 3 GB (maks.)

Støttet RAM-hastighet: PC2100, PC1600, PC2700, PC3200

RAM-egenskaper: Ikke-bufret

Altså ville kortet ha støttet PC3200. Men som sagt: gjort er gjort. Du merker sikkert ikke forskjell ;)

Endret av surbz00r
Skrevet
Ifølge komplett.no skal de stemme overens (altså kompatible med hverandre) og jeg har brent meg på komplett sine anbefalinger av tilbehør før.. noen som vet om HK'et og minnet passer sammen?

Ville uansett ikke stolt blindt på komplett sine kunnskaper

Var for noe tid tilbake i kontakt med dem for å høre om ett hovedkort var kompatibelt med en prosessor. Dette var socket 478 (P4) og prosessoren var va en litt eldre P4 (husker ikke nøyaktig betegnelse). Joda dette skulle gå fint sa de. Satt å bladde i manualen på hovedkortet mens jeg pratet og kom over noe slikt: Important: Only Northwood processors can be used with this mainboard (eller noe i den duren). Leste opp dette for support mannen, som da gradvis endret mening. Han mente fortsatt at jeg burde prøve det først. Eventuelt bare sende kortet tilbake som livløst dersom det ikke gikk.

Sier vel litt om kompetanse/holdning? :thumbdown:

Skrevet

mtp at komplett før het sandefjord renovasjon (etter det jeg har hørt) så mangler det kunnskaper om hva de selger ja..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...