Gå til innhold

Whitebox vs. Psdata


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Whitebox, har mye å gjøre, så support og levering er så som så, hvertfall nå. Samtidig som det er lite selskap, som fort kan gå duken.

 

Tundra maskinen har vel tregt minne? 266mhz?

 

Netshop mener jeg ser bra ut, spesielt hvis de selger maskinen med 1.7Dothan, noe jeg regner med de kommer til å gjøre når de får inn Dothan prosessorene denne uka.

 

512 RAM

1.7 Ghz Bania

ATI Mobility 9700

WLAN G

60 GB HD 5400RPM

4X DVD brenner

 

14365,-kr

 

Syns jeg er en god pris, spesielt hvis du får en Dothan (som koster det samme som en "vanlig" centrino 1.7)

 

Ellers kan du bytte ut HDen med en 60GB 7200, for rudnt tusenlappen ekstra, altså 15k. Er ikke dette et bedre tilbud enn Whitebox og PSdata?

Lenke til kommentar

Tundra vs Netshop alt 1.

 

For 900kr ekstra får du hos Netshop:

 

 

Raskere RAM (333 isteden for 266)

Raskere prosessor (1.7ghz isteden for 1.6ghz)

DVD brenner (Tundra har bare DVD leser)

Bedre skjermkort (Radeon 9700 128mb istedenfor R9600 64mb)

 

 

Elelr du kan fjerne DVD brennerern fra Netshop, å ta en vanlig DVD leser/CD brenner kombo. og få prisen ned i 13700kr. Da vil du få

 

Raskere RAM (333 isteden for 266)

Raskere prosessor (1.7ghz isteden for 1.6ghz)

Bedre skjermkort (Radeon 9700 128mb istedenfor R9600 64mb)

 

for kun 200kr mer enn hos PSdata.

Lenke til kommentar

Jeg har ingen erfaringer fra Netshop før, men skal kjøpe meg en bærbar de nærmeste dagene, og etter mye sjekkering, har jeg funet ut at dette er et godt tilbud. Jeg hørte noen her inne si at de fikk andre plass i rangering av nettbutikker på hardware.no, men har ikke sjekket det selv.

 

Er det noen her som har kjøpt hos Netshop som kan kommentere selskapet?

 

 

Per dags data får man Centrino prosessorene i to typer.

 

1.4-1.7Ghz med 1MB L2-CACHE (Banias(tror jeg))

1.7-2.0ghz med 2MB L2-CACHE (Dothan))

 

Dothan kom nå nylig, det viser seg at Dothan ikke bidrar med så mye ekstra ytelse. Men det at de har 2MB hurtigminne, gjør at de er litt bedre på ting som å se DIVX ol.

 

Prisen for 1.7 Banias er den samme som prisen på 1.7 Dothan.

 

Den lille fordelen Dothan har i ytelse, er på bekosninger av batteritiden, etter hva jeg har hørt. Så Dothan har lavere batteritid, men forsatt over 4 timer, samtidig som den er fnugget raskere (på samme klokkefrekvens som Banias)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Tar hvertfall utrolog lang tid før whitebox sender maskina de.. hvertfall nå som de flytter til nytt lokale.

Sendte maskinen til dem i dag for reperasjon, så nå får vi se når jeg får den igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...