Gå til innhold

skal kjøpe noen pc-deler trenger tips

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei.

Jeg hadde tenkt å kjøpe oppgradere en gammel pc et hakk. Men det skal ikke koste mer en 3000..

Her er det jeg har funnet:

hovedkort

cpu

cpu kjøler

ram

Jeg er veldig takknemelig for all hjelp :D

Hvorfor heller ikke kjøpe A-64 og en annen kjøler enn den Thermaltaken!!! Kjøp den Zalman kjøleren som passer til S754!

Skrevet
Hei.

Jeg hadde tenkt å kjøpe oppgradere en gammel pc et hakk. Men det skal ikke koste mer en 3000..

Her er det jeg har funnet:

hovedkort

cpu

cpu kjøler

ram

Jeg er veldig takknemelig for all hjelp :D

Hvorfor heller ikke kjøpe A-64 og en annen kjøler enn den Thermaltaken!!! Kjøp den Zalman kjøleren som passer til S754!

Han skriver maks 3000,- Kan være derfor han ikke har valgt A64 ;)

jegerenfisk: dette er vel et greit budsjett-oppsett, selv om jeg personlig ville valgt XP2500+ og Abit NF7-S. Dette vil koste omtrent det samme som de komponentene du hadde satt opp. Er ikke store ytelsesforskjellen på disse CPU'ene, men dersom pengene strekker til er det jo like greit å gå for 2800+

Skrevet

vel takker for all hjelp.

:w00t:

Men en venn ov meg la fram dette:

Abit AN7

AMD Athlon XP 2800+

TwinMOS 512 MB DDR SDRAM PC2700

Thermaltake Volcano 11+ Xaser Edition A1725 Copper

Alt dette vil koste meg ca 2800 med frakt

Hva sier dere?? :hmm:

Skrevet

noen som vet ca hvor langt CPU bli liggende inne på hk (cm)

(på de jeg har nevnt over)

Det blir litt dumt med vifte under pcu...

og noen som vet hvor høy Thermaltake Volcano 11+ Xaser Edition er?? (cm)

Skrevet (endret)
Det blir litt  dumt med vifte under pcu...

Regner med det er PSU(strømforsyning) du mener, og i så fall går det helt greit med vifte på undersiden av denne.

Har det selv, og mener det er en fordel, for det drar ut varmluft fra området rundt CPU :yes:

og noen som vet hvor høy Thermaltake Volcano 11+ Xaser Edition er?? (cm)

77mm står det her

Holder med JenkaRiPS når det gjelder hovedkort og prosessor, NF7-S og 2500+

:thumbup:

PS. Kjøp 3200 ram, ikke 2700! :no:

Endret av Fiesta
Skrevet

jaja har nå kommet fram til:

Abit NF7-S

AMD Athlon XP 2500+ (Barton)

TwinMOS Dual Pack PC3200 512MB/2x256MB

Det ble ca 300kr billigere :D , men er litt små usikker på om ram'en er noe bra??

Skrevet

For all del, ikke kjøp den vifta!! 48dB!!

Jeg har nettopp hatt denne oppgraderinga,

CPU: AMD XP2800

CPU kjøler: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=119402&cks=PRL du hører den knapt :yes:

Hovedkort: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=122498&cks=PRL

Men hvis jeg var deg hadde jeg valgt et hovedkort med nforce 400 brikkesett, ikke KT400. Men du får jo mange usb porter og s-ata til en billig penge på det hovedkortet du så på ;)

Skrevet
For all del, ikke kjøp den vifta!! 48dB!!

Nuhvel, du MÅ ikke kjøre vifta på fullt :)

CPU kjøler: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=119402&cks=PRL du hører den knapt :yes:

Denne fungerer vel helt greit, men ved overklokking lønner det seg å ha litt å gå på. Thermaltaken yter ikke så værst, men man må tåle litt støy. Er sjelden stillegående halv-jalla vifter duger til noe særlig overklokking

Skrevet
TwinMOS Dual Pack PC3200 512MB/2x256MB

Det ble ca 300kr billigere :D , men er litt små usikker på om ram'en er noe bra??

Det spørs hvilke chipper du får på dem. Er det Winbond CH-5, vil de være helt greie. Men Twinmos bruker mye annet også, så du kan ende opp med brikker som ikke vil klokke noe spesielt i det hele tatt.

Iom. du har et budsjett å følge og skal handle fra komplett, må det bli dette kit'et eller Corsair Value-kit. Desverre er det ingen garanti for at noen av disse kommer med Winbond-chipper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...