_tHokA_ Skrevet 27. juni 2004 Skrevet 27. juni 2004 På mitt hovedkort så sitter det 2x Twinmos DDR3200 256 MB brikker. Men hovedkortet mitt støtter kun opp til DDR2100. Vil jeg merke forskjell på hastigheten på maskinen ved å kjøpe nytt hovedkort som støtter opp til DDR3200? Er er det så liten forskjell at det ikke er verdt å bruke penger på. Og når jeg først poster et innlegg, AGP 8x og AGP 4x. Er det stor forskjell på det? Har lest tester om at det er nesten ikke forskjell på de, at det er så lite at det ikke er verdt å betale så mye for å kun få bytte ut et kort med 4x til 8x. For vist det er stor forskjell på DDR2100 til DDR3200 og at det er forskjell på AGP 4x og 8x så vurderer jeg å kjøpe nytt hovedkort.
StepOw Skrevet 27. juni 2004 Skrevet 27. juni 2004 Og når jeg først poster et innlegg, AGP 8x og AGP 4x. Er det stor forskjell på det? Har lest tester om at det er nesten ikke forskjell på de, at det er så lite at det ikke er verdt å betale så mye for å kun få bytte ut et kort med 4x til 8x. Etter mine erfaringer med 4x og 8x er det ganske stor forskjel. Hakke et crap hk for en stund siden, det var det 4x på. Om jeg ikke husker feil fikk jeg vel 1200 i 3dmark 03, mens med et 8x hk fikk jeg 1760 eller no. Vill si at det er en betydelig forskjel...
Ildflue Skrevet 27. juni 2004 Skrevet 27. juni 2004 Det kan ha mye å si på HKet da, ikke nødvendigvis AGP hastigheten. Ps: 1760 er ikke mye å skryte av
JenkaRiPS Skrevet 27. juni 2004 Skrevet 27. juni 2004 På mitt hovedkort så sitter det 2x Twinmos DDR3200 256 MB brikker. Men hovedkortet mitt støtter kun opp til DDR2100. Vil jeg merke forskjell på hastigheten på maskinen ved å kjøpe nytt hovedkort som støtter opp til DDR3200? Er er det så liten forskjell at det ikke er verdt å bruke penger på. Og når jeg først poster et innlegg, AGP 8x og AGP 4x. Er det stor forskjell på det? Har lest tester om at det er nesten ikke forskjell på de, at det er så lite at det ikke er verdt å betale så mye for å kun få bytte ut et kort med 4x til 8x. For vist det er stor forskjell på DDR2100 til DDR3200 og at det er forskjell på AGP 4x og 8x så vurderer jeg å kjøpe nytt hovedkort. Ytelsesøkningen ved bytte til kort som støtter 200MHz FSB vil vel knapt være merkbar med mindre du kjører CPU:FSB 1:1. Forskjellen fra 4x til 8x AGP er også minimal, litt avhengig av hva slags skjermkort du har. I begge tilfeller vil det vil ha mest å si i benchmarks og ikke ved vanlig bruk.
StepOw Skrevet 27. juni 2004 Skrevet 27. juni 2004 Det kan ha mye å si på HKet da, ikke nødvendigvis AGP hastigheten. Ps: 1760 er ikke mye å skryte av jeg vet at 1760 ikke er noe å skryte av, nå får jeg godtover 6000 da så.. prøvde bare å få fram at 4x eller x8 hadde litt å si..
Kozesmurf Skrevet 27. juni 2004 Skrevet 27. juni 2004 testa Hercules ATI 9800Pro på ASUS A7N8X-DELUXE på aquamark fikk eg 32000 poeng ca ved agp 4x på agp 8x steg denne til 42000 poeng ca i mitt tilfelle sier resultatet tydelig hva jeg er overbevist om
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå