Gå til innhold

Rummy wants you.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-23990

Det morsomme er vel at de som prover a skremme folk i USA om at det blir verneplikt snart, er de samme som har lagd lovforslaget om a gjore det...

 

Jim McDermott, kjent fra Fahrenheit 9/11 blant annet for a si at Bush-administrasjonen skaper frykt og bruker denne....

 

Han er Demokrat. Han og en annen har lagd et lovforslag om a gjeninnfore "the draft".

 

Samtidig gar han rundt a "advarer" folk at administrasjonen har tenkt a innfore dette igjen, for a skremme de til a vaere imot krigen... MENS DET ER HAN SELV SOM STAR BAK LOVFORSLAGET!!!!!!!

 

Patetisk spor du meg.

Lenke til kommentar

Jeg tror det er lite sannsynlig at USA gjeninnfører verneplikt før de eventuelt havner i to store kriger/konflikter samtidig, men at Kongressen kan gjeninnføre verneplikt om de anser det som et nødvendig tiltak for å trygge USAs sikkerhet, er grei skuring. Det er ingen punkter i grunnloven deres som forbyr verneplikt.

 

Det Rumsfield har gjort, og som kan vekke bekymring, er å endre reglene for å tjenestegjøre i reservestyrkene. Soldater som i utgangspunktet skulle tjenestegjøre så og så lenge, tjenestegjør i dag to og tre ganger så lenge. Dette har ført til nedgang i søkningen til reservestyrkene. Færre velger også å fornye kontraktene etter endt tjenestegjøring. Dessuten har det blitt mye vanskeligere å få unntak fra tjenestegjøring/bryte kontrakten. Med tanke på at reservestyrkene er proppfulle av politimenn, brannmenn, skogvoktere et.c. kan jeg godt forstå at enkelte lokalsamfunn begynner å murre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...