Gå til innhold

Problemer ved brenning av DVD


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har et problem når jeg skal brenne DVD. Når jeg setter i gang kjører den Writing LeadIn, og så låser seg den der. Står og teller og de programmene som kjøres virker bra, men jeg kan ikke starte nye programmer og Windows nekter å restarte, må bruke reset-knappen. Dette skjer i 4/5 tilfeller, av og til får jeg brent ei plate. Bruker DVD Decrypter, og brenneren er en Nec ND-2510A. Det rare er at jeg først kjøpte en ND-2500A, samme feil, bytta til en ny 2500A, samme feil, og nå er det samme feil på den nye 2510A'en. Har også skifta 'plass' på IDE-kontrolleren (master/slave).

Prøvde også å formatere maskinen og legge inn Windows på nytt, samme feil.

Windows XP Pro SP1, maskinen er en AMD XP 1600+, 512 MB ram osv.

 

Noen som har vært borti dette før, evt har noen tips? Platene jeg bruker er Verbatim DVD-R 4x (TY), har også testet med Packard Bell DVD-R (OPTODISC), samme problem.

 

- René

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker du VIA chpiset? Så kan du prøve de nyeste VIA driverene. Har du raid så kan du sette disken på dette.

 

Det lønner seg å ha brenneren på egen I/O kanal. Du kan prøve og sette load default i bios. Har du siste bios versjon?

 

Har du en W98 cd liggene, kan du prøve denne. Så finner du ut om du har HW feil eller software.

 

Hva slags HK har du ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...