Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kommer ikke på Internett


Anbefalte innlegg

Jeg har et hjemmenettverk med 2 pc'er + telenor adsl + 3com trådløs router. Dette fungerer utmerket! Men så prøver jeg å kople meg på Internett med en laptop og jeg får ikke tilgang til noen nettsider.

 

Får ping reply fra både routeren og resten av veven. Får kontakt med routeren både med kabel og trådløst. Men det virker som om det er et eller annet som sperrer pc'en fra å få tilgang til Internett. Har slått av brannmur og disablet win xp standard brannmur. (Bruker xp home)

 

Noen som har forslag til hva som kan være problemet her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har 3com, selv og du må fikse på instillingene sånn at det skal funke. dytt inn 3com cd`en og konfiger sånn at det funker. I og med at Telenoradsl har passord og brukernavn så er det, det som er problemet ditt. Dytt inn cd`en finn "routeren" fra 3com, og konfiger, skal være veiledning fra telenors side. får du det fortsatt ikke til så add meg på msn "[email protected]" så hjelper jeg deg. Ja det er 2 forskjellige ting, når det gjelder trådløst og med kabel.

Endret av Valent
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke du helt forstod hva som er problemet her. Kommer meg ikke inn på msn så jeg tar det her..

 

Routeren er konfigurert og fungerer bra mot 2 pc'er. Den deler ut IP til alle, inkl. laptop'en som jeg sliter med. Problemet er at jeg ikke får opp noen websider på laptopen. Siden jeg får tildelt ip og kan pinge f.eks. www.hardware.no, så virker det ikke som om problemet ligger i routeren..

Lenke til kommentar

> Får du DNS adresse fra 3Com'en? Sjekk dette på den bærbare. (evt også riktig

> gateway adresse)

> EDIT: Du kan pinge domene navn fra laptopen? Proxy settinger i browseren din > da?

 

ja, jeg kan pinge domenenavn fra laptopen. Får svar fra alt

 

> Prøv å ping de websidene du IKKE kommer inn på. Får du ikke svar (ukjent vert)> fra de så oppgrader firmware på 3Com'en!

 

Jeg kommer ikke inn på noen sider i det hele tatt fra laptopen. Men fra de to andre maskinene kommer jeg inn på alt! Ergo, det er mest sannsynlig ikke routeren, men innstillinger på laptopen.

Lenke til kommentar

Det glemte jeg i farta. Men er litt usikker på hva jeg skal se etter..

(Bruker explorer 6.0 og opera 7.50). Jeg har jo ikke akkuratt tukla med de innstillingene da, men det er sikkert noe enkelt noe som er problemet. Pleier å være det som regel

Lenke til kommentar

Jepp, samme problem i begge browsere, får ikke opp noen sider. Får heller ikke logget på msn, ikke oppdatert virusprog. etc. Virker som om en branmur sprerrer for alt, men jeg har ingen aktiv brannmur.

 

Sjekka proxy-innstilligene og de skal være korrekt. Jeg bruker jo ikke noen proxy-server, og det er heller ikke krysset at for det.

Lenke til kommentar

> Funker laptopen på web hvis du setter den rett i modemet da? Kunne vært greit > å sjekke det også......

 

Nei, det har jeg også testet uten hell

 

 

> Kansje virus ? En kompis hadde lignende problem, det var virus som gjorde.....

 

Det har slått meg også! Men jeg hentet ned siste versjonen av avast antivirus og har fant ingen ting. Mulig jeg må teste med andre program også.

Du vet vel ikke tilfeldigvis hva det viruset het da? Da blir det enklere å finne et program som fjerner det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...