Gå til innhold

Bygge Kabinett for 19" rack


Anbefalte innlegg

Hva med å ha hatt cdrommene i midten og ei vifte på hver side ? :hmm:

Mener du da at en blåser ut og en inn.. så kan det hende det er en mulighet.. Men hvis du mener begge skal blåse inn, slik jeg har tenkt så ser jeg ikke hva poenget er med det. For da ville den ene vifta ha blåst luft på pci korta. og det har jeg ikke bruk for. vet ikke om jeg skal ha et eneste pci-kort engang. Hvis jeg da hadde flytta hovedkortet til der jeg ville ha det i starten. så hadde det så absolutt vært en mulighet. da den ene vifta ville truffet cpu mens den andre hadde treffet psu. men psuen kan ikke være plassert på andre siden av HKet for da blir ledningene for korte. Men nå stikker jeg ned til brannstasjonen her i sandefjord, og spør om en bekreftelse på om jeg kan bruke denne PSUen eller ikke. bare for å være på den sikre siden. Men takk for innspillet. fordyp gjerne hva du mente. for jeg har en følelse av at jeg kanskje har missforstått det du sa. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
errr, mente seff lcd, ikke lcs :blush:

http://www.hammar.no/index2.asp

 

der har du linken... (henter mere kaffe jeg nå, kanskje jeg ser tastene mine da)

Det er en god idè. og det hadde blitt fett. Tror faktisk også jeg kunne finni plass til det under/over/mellom cd-rommene. Men dette er et prosjekt som skal bli så gratis som mulig. Men tror jeg blir nødt til å kjøpe meg noen 2x katoder, 2 x 80mm blueLED vifter fra 3dfxcool. Men det skulle egentlig være en hemmelighet til litt senere i prosjektet.. katoder til hva? nei si det.. jeg har ikke nevnt hvordan jeg skal lage topplokket enda ;) Så jeg noen sa plexi? nei det har jeg ikke sett.....

 

 

Men andre ord.. det blir nok ikke gratis allikevel.. men vi får se.. Kan hende jeg snapper opp litt her og litt der.. Det skal bli et gadgets fylt prosjekt vil jeg tro.. det er jo tross alt hjemmelaget.

 

SÅ hvis noen av dere der ute i HW.no verdenen har noen forslag til gadgets.. så kom med de.. jeg trenger de!(husk så billig som mulig)

Lenke til kommentar

Hehe, hammar har jo også katoder da, så sparer du frakt, om du tar fra dem, plus at dem tar forskud om du vil, sparer du enda mere frakt (gjerrig av meg jeg)

Kan bli bra med lytt lys, kanskje, litt harry med plexi og lys i ett rack da, men harry er jo bra :p

Lenke til kommentar
Hehe, hammar har jo også katoder da, så sparer du frakt, om du tar fra dem, plus at dem tar forskud om du vil, sparer du enda mere frakt (gjerrig av meg jeg)

Kan bli bra med lytt lys, kanskje, litt harry med plexi og lys i ett rack da, men harry er jo bra :p

Jeg digger harrydom når det koommer til pc.. men ikke på sykkel... Dessuten så er sandefjord full av webshopper ;)

 

 

Men da stakk jeg ned på brannstasjonen.. snakkas folkens ;)

Lenke til kommentar

oki.. nå har jeg vært på brannstasjon.. de hadde ikke peiling og ba meg stikke til et kraftselskap eller no.. altså.. Skagerak energi i mitt tilfelle. Men så anbefalte brannmann Sam meg å dra på kastet, der fant jeg sikkert en strømforsyning som ikke var brutt opp.. Så da tenke jeg som så.. Da stikker jeg innom kastet en liten tur for å se hva som er å finne.

 

*Kastet er fyllinga her i sandefjord. der kastes det alt mulig rart. blant annet pcdeler og stereo og det som er* ;)

 

Jeg angret ikke på at dro for å si det sånn.. hvis du vil vite grunnen til det, så se mitt neste innlegg. men en bildespesial fra "Fangsten på kastet".

 

Men til slutt i denne posten vil jeg si hvordan det var med respons på skagerak Energi.. jeg fikk først snakket med et par koselige hallodamer på sentralbordet. som viste meg videre til en herremann ved navn wærner i nett service avdelingen dems. Han kunne da ikke skjønne at det var noe gæernt i å åpne en strømforsyning for så å lukke den igjen.. Det eneste jeg har gjort inni er jo at jeg har bytta ut en 7 år gammel vifte med en nyere en. (altså en sliten vifte mot en friskere). altså han forstod ikke at jeg kunne bli straffeforfulgt av å ha gjort det. det var jo kun positivt for produktet. og økte ikke brannfaren. Altså. jeg kommer til å bruke nåværende strømforsyning så langt det holder med watt. den er som sagt på 250w. kanskje litt lite med alt det jeg skal ha inni ;).

 

Men følg med på bilde spesial i neste innlegg.. blir moro ;)

Lenke til kommentar

Bildespesial, "Fangsten på Kastet"

 

Her kommer en liten bilde parrade fra besøket mitt på Sandefjord søppel og avfallstømmning (kastet).

 

murty_worklogg48.jpg

Min moped, en Suzuki TSX 2001. Ble ikke direkte lite overlasta med pc deler på vei fra kastet

 

murty_worklogg46.jpg

Hva som hadde skjedd om jeg hadde blitt stoppa med dette vet jeg ikke. tok de mest fleksible kablene jeg fant og bandt rundt og rundt.

 

murty_worklogg44.jpg

Tok med et bilde av skagerak Energi på kullerød øst

 

Var det noen det gikk et lys opp for når de leste kullerød Øst? I såfall er ikke det så rart bak det bygget dere ser på bildet over, så ligger torp it. I torp it, holder MPX.no, XD.no, BlueCom og Fastname til for å nevne noen få av de store selskapene som har sine kontorer i dette bygget. Neste bilde er det kanskje noen som vet hva er?

 

murty_worklogg43.jpg

Ikke?.. Vet du ikke hvilket bygg dette er?.. vel kan vel si det sånn at det står KOMPLETT med stor skrift på veggen. Også er det det stort grått lager på 1000Kvm i bakgrunn der.

 

Ja dere har gjettet det. jeg bor i Webshoppenes hjemby. Sandefjord. Kullerød øst. det stedet bildene er tatt ligger veldig mange store koselige bedrifter som leverer tjenester til oss datafolk. På industrifeltet ved siden av, Kullerød Sør. ja der ligger NetShop. snakk om å ha samla alt på et sted.

 

murty_worklogg42.jpg

Santech Micro Group (SMG) for dere som har hørt om dem.

 

Men tilbake til Fangsten på kastet. nå skeja jeg litt ut her.

 

murty_worklogg41.jpg

oversikt over dagens fangst i datadeler

 

murty_worklogg40.jpg

Neida, dette er ikke computex, dette er senga mi :)

 

murty_worklogg39.jpg

Tre løse hovedkort tok jeg med meg, merk to av de har CPU

 

murty_worklogg38.jpg

Tok med meg noen støvfilter fra noen støvsugere. vil tro de stenger ute en del luft også, altså ikke brukbare

 

murty_worklogg37.jpg

Oj. her var det litt av vært

 

Ja hva har vi her. En cpu AMD K6 200mhz, kabinettvifte 80mm, prosessor vifte og kjøler for socket 7 ;) ... ... ... Men hva er det oppe til høyere der? ikke vet jeg. men jeg synes det ser ut som en 24v vannpumpe.. kjekt å ha til senere prosjekter.

 

murty_worklogg36.jpg

Ulike strømkontakter er alltids kjekt å ha

 

murty_worklogg35.jpg

her var det en del Cd-rommer ja

 

murty_worklogg34.jpg

Et kabinett med HK og CPU. Legg merke til den lille PSUen

 

 

Altså for å oppummere litt:

 

7 skjermkort

3 lydkort

4 hovedkort 3 med cpu (K6(7)-2 500)(Pentium II ukjent hastighet)(AMD ukjent hastighet)

1 løs CPU AMD K6 200

7 Cdrommer (flest 48x)

1 cd-brenner 4/4/8

Strømkontakter

4 støvfilter fra støvsugere

1 24v Pumpe

6 vifter (ass. størrelser)

1 HK Batteri i tillegg til de som står på HKene

+++

 

hadde det koselig på kastet i dag ja.. dette var dags fangst.. lurer på hva de har i morgen? :p

Lenke til kommentar
nice moped du har da :D suzuki TSX, helt lik som min ;)

 

ontopic: bra fangst det der! håper mye av det funker da :p

alle cdrommene og hovedkorta, skjermkorta, lydkorta, nettverkskorta.. lå i samme eske.. jeg var der når personen med esken leverte fra seg delene.. da spurte jeg han, fungerer det her eller?. da sa han at det aller meste skulle fungere ;) så det blir bra saker :D

Lenke til kommentar
Hallo Murty!
Har sansen forprosjektet ditt! Psu er ikke mere brannfarlig uten toppdeksel med mindre du plasserer den så den blir alt for varm. Men, forskriftet må vel følges ;)
Så kult at flere liker "juletre" pc'er. Synes sånt er litt stilig, men smaken er som baken delt i to og noen faller midt i mellom :D Den fangsten din har inspirert meg kraftig. Trenger en ny server + at jeg har lyst å prøve å klokke klassikerne. Stå på med prosjektet :thumbup: Btw, hvem er den personen i avartaren din?
18 timer søvn! :blink: Unnskyld meg for at jeg sier det, men det var SYKT mye! Sover personlig aldri mere enn 6timer... Kanskje du får jobbet litt mere i dag? *hint**hint*
Mvh
Magnus Kofoed
Lenke til kommentar
*kremt* www.salett.no er webshop, de har bare ikke mekka den ferdig enda.. "for priser og informasjon, se komplett.no" (skilt som står på Så lett data (tragiskt navn.. vet..)

 

og samtech selger vel ikke til privatpersoner? så da er det vel egentlig komplett og mpx igjen.. :yes:

Så lett er en genial butikk.. folket der har peiling har jeg fått et inntrykk av.. men de er ikke webshop.. :p (enda) :p Og det er helt korrekt, santech selger ikke til privatpersoner.. men vi har XD.no også på torp IT. også har vi www.ece.no som selger lyd og bilde.. også på torp it. som sagt har vi også netshop.

 

men det er vel det vi har ja.. såvidt jeg vet.. vi har seffern andre webshopper men kanskje ikke som er webrelatert.. forresten www.provider.no har vi også..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...