Fragletrollet Skrevet 25. juni 2004 Skrevet 25. juni 2004 Ja hvordan gjøre dette? Det er snakk om sikkerhetskopi, så det er vel greit å spørre om her. Snakk om å kopiere DVD-film til hardisk, med mulighet for å avspille på datamaskinen.
Heiper Skrevet 25. juni 2004 Skrevet 25. juni 2004 Jeg bruker selv DVDDecrypter til denne jobben. Du finner programmet og hjelp til å bruke det på http://www.dvddecrypter.com/ . Lykke til :-)
arcade Skrevet 25. juni 2004 Skrevet 25. juni 2004 Hei! Har du prøvd Google? Et program som fungerer greit og som er freeware er DVDDecrypter. Dette kan hentes hos http://www.dvddecrypter.com Her kan du også laste ned drivere til Nero etc. slik at du får laget en backup. Arcade
bajsmaster Skrevet 25. juni 2004 Skrevet 25. juni 2004 www.doom9.org ---> last ned DVD-decrypter ---> sett i dvd ----> i dvd decrypter velger du mode ---> iso --- read, så lager den en iso fil av hele dvd`n på hd`n som du kan spille av ved å mounte i daemon tools.
Fragletrollet Skrevet 25. juni 2004 Forfatter Skrevet 25. juni 2004 Hvordan "mounter" man noe i deamon tools, og hva er det?
xico Skrevet 25. juni 2004 Skrevet 25. juni 2004 Daemon tools er et program som lager "fake" cd/dvd-rom på maskinen. Du mounter iso filer i det, og det vil se ut som du faktisk har en ekte cd i
Fragletrollet Skrevet 25. juni 2004 Forfatter Skrevet 25. juni 2004 Bare en ting. Nå som jeg ripper, så blir jo filen uhorvelig stor. Noen måte å komprimere denne på? Har desverre ikke dvd-brenner...
Popobawa Skrevet 25. juni 2004 Skrevet 25. juni 2004 Har du prøvd Dvdshrink? Den virker bra den også.
lavizh Skrevet 25. juni 2004 Skrevet 25. juni 2004 Bruk DVD Shrink til å kopiere / fjerne f.eks menyer etc... Og encode filmene til DivX/Xvid etc... med www.vidomi.com.
Wollis Skrevet 25. juni 2004 Skrevet 25. juni 2004 Hmm, bruker selv NERO-encoder. Dette er et program med et utrolig lavt brukergrensesnitt. Da får du GOD kvalitet på filmer(ca 1 t og 40 min) lagret som 700MB *.mp4 filer. Kan velge mellom Stereo og 5.1-lyd. Dette programmet fungerer perfekt for meg, tror også at det er DVD-spillere med støtte for Mp4 som kommer ut i nær fremtid. Wollis.
bjorn432 Skrevet 25. juni 2004 Skrevet 25. juni 2004 Fungerer disse programmene også til spill (og da mener jeg sikkerhetskopiering, ja)
Fragletrollet Skrevet 25. juni 2004 Forfatter Skrevet 25. juni 2004 Jepp. Men, nå har jeg altså 2 stk filer: En .rar fil (altså zippet fil) og en .mds fil Hva gjør jeg nå for å få en fil på rundt 1 gig ell.? Altså komprimere, men beholde god kvalitet.
Fragletrollet Skrevet 25. juni 2004 Forfatter Skrevet 25. juni 2004 Ser ut som jeg greier alt, så dere trenger ikke svare
Fragletrollet Skrevet 25. juni 2004 Forfatter Skrevet 25. juni 2004 Ok, nå var konverteringen fra .ISO til .divx ferdig, men jeg er ganske misfornøyd med videokvaliteten. Jeg får også kun spilt av filen i "Vidonoi" og "Videolan", altså ikke Winamp og WMP. Er det en mulighet for å få større støtte blant spillere, samt bedre kvalitet på filmen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå