Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

erfaringer med canal digital i trondheim?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ja, det er enten canal digital (hvis det er mulighet på adressen)

 

eller feks annen adsl m 704/128Kbps som tele2 for 328 pr mnd

 

men canal dig prisen er vel litt bedre med tanke på hastighet. får vel vente på svar om det er tilgjengelig her. men har kabel tv fra dem så får se

Endret av EG-s
Lenke til kommentar

ja, så litt på ngt.

 

men problemet er at en skal si opp fasttelefonen også.

 

abb er ikke for meg, og tror ikke brukeren av det trenger de helt store hastighetene.

 

neste alt er ADSL Bravo 1200 (1200/384) 398 pr mnd som ikke krever fasttelefon.

 

tror ikke egentlig det er nødvendig for bruksområdet.

 

canal digital ser ikke ut til å svare på mail, men hvordan er det å bruke trådløs ruter med det?

 

skal kun bruke en laptop på dette abb, så det hadde vært kjekt med trådløst.

Lenke til kommentar

hat hatt Avidi / Canal Digital i årevis.. nemo problemo... lite nedetid, stabil linje, har nå 1250/1250 linje, den er ikke full duplex, men laster jeg ikke ned så kan folk få full speed ut fra meg... får hastigheten man betaler for + noen få K..

 

jeg for min del kan anbefale de.

 

T

Lenke til kommentar

fant ut at det var tilgjengelig..

men var noe en stusser på, 70kr i tillegg for å koble til mer en 1 maskin..

 

* Multi: Har vi fått ett flerbrukerabonnement for de som ønsker flere pc på nett på samme abn. Dette koster et tillegg på 70 kr i mnd. Da får du utlevert en hub som kan koble inntil 4 pc på nett.*

 

70 kr i mnd for dette..så det vil si at hvis en kjøper seg en trådløs ruter, og at 2 laptoper kobler seg til dette så må en ha multi abb.

syntes dette var rart.

Lenke til kommentar

Nei, du trenger ikke det. Du trenger kun å kjøpe en enkel switch. Det de tar betalt for et leien av "huben". En switch får du får 300-400 kroner. Ingen vits i å ta multi-abbonementet. NB! Med flere maskiner deler du båndbredden din. Med multiabb. er det mulig du får maks hastighet på alle maskinene.., det er verdt å sjekke ut.

 

Doffen :scared:

Lenke til kommentar

ja syntes det var rart.. har en switch tilovers liggende et sted.

 

samt at en har begynt å sjekke hvilke trådløse rutere en kan skaffe. Kanskje ta elkjøp trikset å teste ut en ruter, for så å levere den tilbake.

 

ps. canal digital skulle ha 400kr for en ekstra 10 meters nettverkskabel, finnes vel noen som betaler det og

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...