Gå til innhold

Lydløs luftkjøling? Får jeg det med dette?


Stein_

Anbefalte innlegg

Sover ved siden av pc'n og liker ikke støyen av cpu-vifta, og PSU'n.

Har derfor sett litt gjennom endel sider og kommet frem til at disse to skulle dempe lyden KRAFTIG:)

 

Zalman, cpu-viften

Kabinett med PSU <--følger det ikke med en psu fra F/S i dette?

 

Har fra før to papst-vifter som jeg kommer til å sette i kabinettet og en seagate barracuda 120gb S-ata.

Dersom disse to nye komponentene skulle falle i mine hender, tror dere jeg da hadde hatt en "lydløs" pc? Eller ser dere enda en "flaskehals" i systemet mitt? :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har det kabinettet selv. Strålende fornøyd med kabinettet og strømforsyningen.

Som et forsøk byttet jeg ut vifta i PSU med denne. Min PSU har hittil gått bare på laveste turtall. Har faktisk aldri hørt den "trinne opp"

Vi vet andre leverer denne modellen med PAPST 4412FGL viften. Vi ønsket opprinnelig den samme viften, men testene Fortron/Source gjorde viste at hverken PAPST 4412FGL eller PAPST 4412FGML kjølte godt nok ved max. belastning. Under normal bruk vil viftestøyen ikke overstige 18-19 dB(A) og det at viften befinner seg inne i kabinettet og ikke på baksiden gjør at strømforsyningsviften knapt vil høres - men den vil likevel gi nok kjøling.

 

For mitt system ser det ut som det holder med 4412FGL.

Hvis du vil legge i litt mer penger for å få det stille fra begynnelsen ville jeg anbefalt MIST 350 W som er den samme PSU som F/S men med Papst vifte.. Ulempen er at den ikke følger med kabinettet..

Endret av morcan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...