Gå til innhold

Død JVC RX5020


Anbefalte innlegg

Hei. Tror jeg dreit på draget i dag. Dreiv og så på min 5x100W forsterker mens jeg spilte. Så så jeg (på forstekerprintkortene til fronthøyttalerene, de som høyttalerene er kobla til) et potmeter på hver av dem. Nyskjerrig som jeg var så skrudde jeg litt på disse skruene. Det som skjedde var at forsterkeren slo seg av. Når jeg prøvde å slå den på igjen hørte jeg bare et klikk (tror det er et rele), men det kommer hverken noen lyd ut eller noe som helst av lys på displayet (heller ikke den grønne lysdioda på printkortet til hver forsterkerdel lyser). Eneste som lyser er standby-dioden når den er avslått.

 

Hjelp! livet er ikke verdt å leve uten musikk :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Synes jeg synd på deg?

ikke det nei.. :nei:

 

Takk for at du er så forståelsesfull :)

 

 

Jeg fant en sikring til i går da jeg så nærmere på forsterkeren. Jeg tror det er en inntaks/kortslutningsikring for hele forsterkeren. Den er på 2,5A opp til 250V. Denne var brent (helt svart). Jeg bytta den med en ny sikring (rørsikring) og slo på. Så gikk det et halvt sekund og det stod en lysbue ut fra sikringen og den gikk. Dette skjedde når jeg bytta til enda en ny en også. Når jeg kobla strømforsyningsdelen fra resten av forsterkeren så sa det ikke pang. Kan det være en forsterker som har kortsluttet da? Jeg kunne jo prøve å koble ut et og et forsterkerkort og se om det går?

Lenke til kommentar

Ja har jeg altså mekka litt på forsterkeren. Jeg tok ut et av forsterkerkortene og da gav kortslutningen seg. Så satte jeg inn igjen kortet og det kortslutta som bare det. Så tok jeg ut igjen kortet og satte inn forsterkerkortet som er til bakre høyttaler tror jeg, da fikk jeg en utrolig svak lyd ut. Den andre frontkanalen (den andre med potmeter) funker topp som bare det den :D

 

Så jeg går utifra at jeg trenger nytt forsterkerkort. Er det noen steder de skaffer slikt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...