Gå til innhold

kommando for å starte program

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet om det går ann å endre noe slik at jeg starter f.eks winamp ved å skrive winamp i "kjør" (windowsknapp + r). Det går jo å starte opera ved å skrive opera, og kalkulatoren ved å skrive calc...

Takk på forhånd :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Tja, skrive winamp i kjør feltet? Problemet ditt er at winamp ikke ligger i path'en. Bare legg til C:\Programfiler\Winamp\ (eller der hvor din ligger) i path variablen i miljøvariabler på kontrollpanel/system

Endret av kjhanken
Skrevet

Hvis du høyreklikker på Min Datamaskin - Egenskaper - Avansert, finner variabelen som heter Path (eller sti?). Velg rediger. Bakerst der så legger du stien til WinAmp-programmet (f.eks. ;c:\Programfiler\winamp\). Husk bare at du må legge til et semikolon forran som i eksempelet.

Et bedre alternativ er å legge programmet til en hurtigtast. Hvis du høyreklikker på WinAmp-ikonet på desktoppen eller i Start-menyet, så kan du f.eks. legge AltGr+W som hurtigtast for å starte WinAmp. Bare skriv in W i linjen der det står hurtigtast.

Jeg har tatt noen av de norske tekstene fra hodet, da jeg kjører engelsk Windows selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...